Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób zaopiniować arkusz organizacyjny szkoły? Czy rozesłać arkusz wszystkim nauczycielom? W jaki sposób poprosić o opinię związków?
W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół uchwały rady pedagogicznej mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności, a także w trybie obiegowym, zgodnie z § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). Przykładowo projekt arkusza można przesłać mailowo wszystkim nauczycielom, jeśli korzystają z poczty elektronicznej, z prośbą o wskazanie w zwrotnym mailu, czy głosują za pozytywnym zaopiniowaniem projektu do określonego dnia. Organizacji związkowej projekt arkusza należy przekazać w uzgodniony z nią sposób np. drogą elektroniczną, ponieważ art. 110 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. nie reguluje trybu tego przekazania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną tj. intelektualną w stopniu znacznym i ruchową, Decyzją Dyrektora Szkoły realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Czy ośrodek wydaje dwukrotnie w ciągu roku szkolnego informację o postępach rozowjowo-edukacyjnych ucznia, na podstawie której szkoła macierzysta klasyfikuje i promuje ucznia do klasy programowo wyższej? Czy taki uczeń powinien być przypisany do konkretnej klasy i wliczany do ogólnej liczby uczniów w placówce, do celów sprawozdawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek wpisywania procedury odbierania dziecka ze szkoły podstawej do statutu? Czy można uchwalić to odrębnym dokumentem przez Radę Pedgagiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do konkursu na dyrektora szkoły została złożona karta oceny dorobku zawodowego, komisja odrzuciła dokument twierdząc, że dokument ma ważność rok czasu i kandydat nie został dopuszczony do konkursu. Jaka jest podstawa prawna takiego postępowania? Dodam że w zarządzeniu podane było do oferty należy dołączyć kartę oceny dorobku lub ocenę pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją jakieś wskazania lub ograniczenia odnośnie informowania o ocenach uzyskanych ze sprawdzianu na forum klasy? Jak interpretować taką czynność nauczyciela w kontekście ochrony danych osobowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe