Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim wieku można do szkoły dla dorosłych przyjąć słuchacza na semestr pierwszy?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 29 grudnia 2009 r. w sprawie przypadków, w których do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat
§ 1. 1. Do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej lub gimnazjum dla dorosłych można przyjąć osobę, która najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych ukończyła 16 lat, jeśeli osoba ta ma opóźnienie w cyklu kształcenia i nie rokuje ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjum dla dzieci i młodzieży.
2. Do publicznej lub niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych można przyjąć osobę, która najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych ukończyła 16 lat, jeżeli osoba ta ma opóźnienie w cyklu kształcenia związane z sytuacją życiową lub zdrowotną uniemożliwiającą podjęcie lub kontynuowanie nauki w szkole ponadgimnazjalnej dla młodzieży.
§ 2. Do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej, gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 15 lat, jeżeli osoba ta przebywa w zakładzie karnym lub areszcie śledczym.
Ponadto na str: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1095%3Akomunikat-na-stron-gown-men&catid=58%3Aksztacenie-i-kadra-ksztacenie-zawodowe-ksztacenie-dorosych&Itemid=83 czytamy:
"Uwaga! Do szkół dla dorosłych można przyjąć także osoby, które ukończyły 15 lat i są uczestnikami Ochotniczych Hufców Pracy, a mają opóźnienia w cyklu kształcenia i nie rokują ukończenia szkoły podstawowej lub gimnazjum dla dzieci i młodzieży albo mają uwarunkowania psychofizyczne lub trudną sytuację życiową, ograniczającą możliwość nauki w szkole. Pozwala na to regulacja zawarta w art. 12 ust. 4 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r., nr 69, poz. 415, z późn. zm.)".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak w dzienniku elektronicznym odnotować fakt nauczania domowego (dziecko przebywa za granicą z rodzicami, ma zdawać wszystkie egzaminy klasyfikacyjne, jest orzeczenie oraz decyzja dyrektora)?
Czy uczeń realizujący obowiązek szkolny w formie nauczania domowego jest nadal uwzględniany w liczebności klasy w rozumieniu organizacji oddziału?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września do klasy I szkoły podstawowej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie ze względu na niepełnosprawność ruchową. Dziecko porusza się na wózku inwalidzkim lub, po powierzchni płaskiej, za pomocą kul. Dodatkowo jest cewnikowane i pampersowane. W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy można zatrudnić w szkole podstawowej pomoc nauczyciela, czy koniecznie musi być zatrudniony nauczyciel wspomagający lub asystent nauczyciela?
2. Czy nauczyciel ma obowiązek przebierać dziecko pampersowane?
3. Kto powinien wnosić dziecko do sali lekcyjnej? (sala, w której dziecko będzie się uczyło znajduje się na I piętrze, w szkole nie ma windy, schody również nie są dostosowane do transportu wózka inwalidzkiego);
4. Czy szkoła musi dostosować warunki w budynku na potrzeby dziecka niepełnosprawnego, np. podjazdy, platforma na wózek przy schodach, itp.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko ukraińskie nie mające meldunku w Polsce można przyjąć do niepublicznego punktu przedszkolnego prowadzonego przez stowarzyszenie? Jeżeli tak, to czy gmina ma obowiązek przekazywać na takie dziecko dotację dla stowarzyszenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie sprawozdania dyrektor szkoły powinien przekazywać organowi prowadzącemu i w jakich terminach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać od nas (niepubliczna szkoła podstawowa) zwrotu dotacji za poprzedni rok, motywując to tym, że w planie budżetu uwzględniono wyższą kwotę dotacji, a po przeliczeniu budżetu okazało się, że kwota dotacji jest mniejsza? Do 15 stycznia 2013 r. przedłożyliśmy gminie rozliczenie dotacji za ubiegły rok, z którego wynika, że dotacja została wykorzystana. W lutym otrzymaliśmy wezwanie do zwrotu różnicy dotacji. Nadmieniam, iż nie posiadamy takiej kwoty i nie możemy też kwoty tej zwrócić z dotacji za rok 2014. Wójt żąda zwrotu dotacji i wydał odpowiednie decyzje administracyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe