Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasach IV-VI szkoły podstawowej wprowadzony został dodatkowy język rosyjski w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Godziny te zostały wprowadzone decyzją organu prowadzącego (godziny OP). Nie mamy tu do czynienia z oddziałami dwujęzycznymi. Czy rodzice mogą zrezygnować z uczęszczania na język w następnym roku szkolnym?
Przepisy nie regulują takiej sytuacji. Jeżeli w szkole jest więcej dodatkowych języków obcych do wyboru, nauczanych jako drugi obowiązkowy język zgodnie z ramowym planem nauczania np. w grupie międzyoddziałowej, rodzice według zasad określonych w statucie szkoły (lub w ich braku – na podstawie uznaniowej decyzji dyrektora) będą mogli zmienić język rosyjski na inny (art. 98 ust. pkt 17, art. 68 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Zespole Ponadgimnazjalnym uczą się uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i realizują naukę w trybie nauczania indywidualne - uczniowie biorą również udział w zajęciach rewalidacyjnych. Czy nauczyciele prowadzący zajęcia z tymi uczniami powinni otrzymywać dodatek za trudne warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia indywidualne z niektórych przedmiotów dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego przysługują też uczniowi w szkole specjalnej? Jest to uczeń w klasie trzeciej szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z autyzmem. Klasa, do której przynależy jest czteroosobowa.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do niepublicznego ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczego może uczęszczać dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną u którego jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim oraz od którego roku życia można przyjmować wychowanków do ww. placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela, który jest radnym gminnym w innej gminie niż szkoła w której pracuje, powinnam zwalniać na sesje rady i zebrania komisji? Czy powinnam mu zapewnić pełny etat, mimo ograniczenia w zatrudnieniu innych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu może prowadzić nauczyciel przedszkola, który jest w trakcie studiów podyplomowych "Terapia pedagogiczna i rewalidacja"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe