Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie I mamy ucznia z rozpoznanym autyzmem atypowym. Czy można dla niego przydzielić nauczyciela współorganizującego kształcenie (par. 7.2 pkt 1 rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia...), czy też tylko i wyłącznie asystenta nauczyciela (par. 7.2 pkt 2). Wizytator odrzucił pierwszą opcję, natomiast organ prowadzący nie miał nic przeciwko temu.
Wspomniany przepis prawny nakłada na dyrektora obowiązek zatrudnienia jednej z trzech wymienionych w pkt 1-3 osób. Tu nie trzeba ani zgody organu prowadzącego ani wizytatora. Decyzję, w tej sprawie podejmuje wyłącznie dyrektor szkoły – na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia dokonanej przez ZESPÓŁ opracowujący dla niego IPET. Każda z osób możliwych do zatrudnienia ma inne obowiązki oraz inny zakres zadań, co dokładnie opisane jest w par 7. pkt 7 – 9. Dlatego właśnie należy dokonać wnikliwej analizy, czyje wsparcie jest najbardziej potrzebne w realizacji kształcenia specjalnego zorganizowanego dla tego konkretnego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z obecnym prawem oświatowym techniki kształcenia na odległość (e-learning) można wykorzystywać jedynie w kształceniu ustawicznym. Jak
wyglądają procedury założenia w Sierakowicach placówki kształcenia ustawicznego. Taka placówka może prowadzić szkoły np. dla dorosłych. Ważna sprawa czy do takiego CKU można podpiąć już istniejące liceum dla dorosłych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 10.06.2017 dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, które uczęszcza do mojego niepublicznego przedszkola ukończyło 10 lat. Orzeczenie zostało wydane do czasu ukończenia 10 roku życia. Czy jest ono ważne jeszcze do 31.08 ? Od września chłopiec będzie miał wydane nowe orzeczenie i będzie uczęszczał do szkoły specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy łączeniu na 8 godzin (pozostałe oddzielnie) wykazuję w arkuszu jako jeden, czy dwa oddziały? Proszę o umocowanie prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy sześciolatek w przedszkolu może mieć darmowe książki i pomoce? Czy przedszkole może na to dostać jakąś dodatkową subwencje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie kwestii na jakiej podstawie można przyjmować słuchacza do Liceum Ogólnokształcącego bezpośrednio na semestr III (trzeci) nauki na podstawie ukończenia przez delikwenta Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Czy możliwość ta dotyczy absolutnie każdego, kto legitymuje się świadectwem ukończenia ZSZ, nawet ktoś kto ukończył taką szkołę wiele lat temu (np. w latach 80-tych bądź 90-tych?)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe