Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W klasie I szkoły podstawowej jest 26 uczniów. Na zajęciach komputerowych jest 20 komputerów. Rodzice wystąpili o podział dzieci na grupy.Przepisy nie regulują tej kwestii.
Rozumiem, że chodzi o poradę, jak powinien postąpić dyrektor szkoły podstawowej. Dyrektor powinien wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego powołując się na pismo rodziców. Podziału na grupy w sytuacji opisanej w pytaniu może dokonać dyrektor jedynie po uzyskaniu akceptacji organu prowadzącego szkołę.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W przedszkolu integracyjnym, do którego uczęszcza 6 dzieci z orzeczeniami w tym autyzm i niepełnosprawności sprzężone, zatrudniliśmy dwoje nauczycieli wspomagających, terapeutę oraz logopedę i pomoc nauczyciela, która posiada kwalifikacje nauczycielskie. Terapeuta i logopeda prowadzą tylko terapie indywidualne. Czy w związku z powyższym możemy zatrudnić dodatkowo i rozliczyć z dotacji na kształcenie specjalne pomoc nauczyciela bez kwalifikacji nauczycielskich, ale posiadającą uprawnienia do prowadzenia zajęć tj. ruch rozwijający czy terapia jedzenia, które też są wskazane w orzeczeniu? Osoba ta prócz prowadzenia ww. terapii pomagałaby nauczycielowi w ciągu całego dnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem publicznego przedszkola prowadzonego przez osobę prawną. Mam pytanie dotyczące organizacji zajęć logopedycznych. Czy obowiązuje mnie organizacja bezpłatnych zajęć dla wszystkich dzieci które posiadają jakąkolwiek opinie (nawet od logopedy) czy tylko dla tych dzieci które posiadają opinie/orzeczenie z Poradni psychologiczno-pedagogicznej? Na jakiej podstawie organizuje bezpłatne zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor przedszkola niepublicznego prowadzi jednocześnie zajęcia terapeutyczne z dzieckiem, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest też organem prowadzącym.
Jakiej wysokości wynagrodzenie można sfinansować z dotacji ogólnej w 2019 roku?
Czy można sfinansować wynagrodzenie z dotacji na kształcenie specjalne (do jakiej kwoty)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.09.2016 szkoła podstawowa, w której jestem dyrektorem wejdzie w skład zespołu szkół. W maju będzie przeprowadzony konkurs na nowego dyrektora zespołu szkół. Proszę powiedzieć, kto powinien opracować arkusz organizacji szkoły na rok szkolny 2016/2017: czy obecny dyrektor uwzględniając swoją szkołę i do końca kwietnia br. czy już nowy dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jak należy interpretować przepis: § 7. ust. 4; Rozporządzenia MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z dnia 22 lutego 2012 r. poz. 204 ze zm.), w zakresie tworzenia grup koedukacyjnych na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ponadgimnazjalnej?; cyt.§ 7. ust. 4; W klasach IV-VI szkoły podstawowej, w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej zajęcia wychowania fizycznego w zależności od realizowanej formy tych zajęć mogą być prowadzone łącznie albo oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. PYTANIE: Czy w szkole ponadgimnazjalnej na zajęciach z wychowania fizycznego (prowadzonych w systemie klasowo lekcyjnym) można tworzyć grupy koedukacyjne, tzn. jedną lub dwie dziewczyny przydzielić do grupy chłopców? Jak zinterpretować zapis, że koedukacja jest możliwa: cyt: "...w zależności od realizowanej formy tych zajęć ..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe