Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W moim zespole szkół są następujące szkoły: liceum ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I stopnia. Posiadamy również internat i kształcimy dorosłych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Czy w związku z tym tworzymy statut (oprócz liceum, technikum i branżowej szkoły I stopnia - każda szkoła ma osobny statut), także dla internatu i dla KKZ (kształcenie dorosłych)? Czy program profilaktyczno-wychowawczy jest jeden dla całego zespołu szkół czy osobny dla każdej szkoły?
Statut posiada szkoła oraz zespół szkół (art. 98 ust. 1, art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.). W związku z tym odrębnego statutu nie tworzy się dla internatu oraz kwalifikacyjnego kursu zawodowego. Postanowienia dotyczące internatu zawiera się w statucie szkoły lub szkół, w których został utworzony internat; analogicznie postanowienia dotyczące KKZ zamieszcza się w statucie szkoły lub szkół prowadzących kształcenie zawodowe, które je prowadzą (art. 98 ust. 1 pkt. 9 i 24, art. 117 ust. 2 pkt 1 PO). Program profilaktyczno – wychowawczy realizują szkoły, a więc każda z nich powinna mieć własny program, opracowany po przeanalizowaniu potrzeb rozwojowych uczniów poszczególnych (art. 26 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W rozporządzeniu o dokumentacji mówi się o adresie zamieszkania ucznia,dzieci szukamy wg ewidencji (zameldowania)-co wpisywać w dokumentacji? Jak potem ma się stan rzeczywisty zgadzać z adnotacją w dzienniku-obwód szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczne przedszkole otrzymało pismo z sąsiedniej gminy o przedstawienie rozliczenia pobytu dziecka w przedszkolu i przedstawienie dowodów wpłat rodziców za ostatnie dwa miesiące. Kontaktowałam się z urzędem i wójt stwierdził, że wstrzymał dotacje, bo nie będzie płacił za dziecko, które nie uczęszcza do przedszkola, bo rodzic jest na zasiłku COVID-19. Przedszkole ma umowę z rodzicem, a przez te dwa miesiące dziecko nie przychodziło, bo mama korzystała z zasiłku i nie mamy wpłat, ponieważ zwolniliśmy wszystkich, którzy nie przyprowadzają dzieci. Dziecko wraca w sierpniu. Czy wójt może wstrzymać dotacje? Czy jest na to jakaś podstawa prawna? Co ma w tym przypadku zrobić przedszkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Proszę wskazać kolejne czynności przy dokonaniu oceny pracy nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela prowadzącego zajęcia w przedszkolu i dodatkowo zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu integracyjnym może być oddział specjalny? Ewentualnie jaką zastosować drogę prawną, by móc powołać od września 2020 r. taki oddział?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe