Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym wychowankami są: dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Czy dotyczy również niepełnosprawności sprzężonej w stopniu lekkim czy tylko w stopniu umiarkowanym i znacznym?
OR-W jest palcówką, w której dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim spełniają - poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych - obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki. Wśród podopiecznych mogą być osoby z tzw. niepełnosprawnością sprzężoną, czyli:
osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu głębokim z jednoczesną inną niepełnosprawnością, np.: ruchową lub wzrokową lub słuchową lub z afazją.
Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności to niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim lub w stopniu umiarkowanym i znacznym – nie mogą być podopiecznymi OR-W, albowiem realizują przewidzianą dla nich odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałbym zatrudnić w placówce rewalidacyjno-wychowawczej magistra pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej po skończonych studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki. Czy taki nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy konieczna jest decyzja dyrektora o przyznaniu indywidualnego nauczania dla ucznia
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź
Czy nauczyciele praktycznej nauki zawodu pracujący na warsztatach szkolnych, które znajdują się w Zakładzie Poprawczym mają obowiązek realizowania godzin wynikających z art. 42 KN. Jeżeli tak , to w jaki sposób rozliczać te godziny. Niektórzy nauczyciele realizują część swojego pensum w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole zawodowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli nauczyciel klasy III szkoły podstawowej wnioskuje o pozostawienie ucznia w klasie III (niepromowanie), a rodzice negatywnie opiniują ten wniosek, to czy wniosek nauczyciela można poddać pod głosowanie Rady Pedagogicznej? Czy wynik głosowania będzie prawnie skuteczny? Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jedna z lekcji prowadzona przez nauczyciela została nagrana. Nagrania dokonał rodzic wkładając dyktafon do plecaka dziecka. Z nagrania wynika, że nauczyciel dopuścił się uchybienia godności zawodu nauczyciela. Rodzice ucznia złożyli skargę na nauczyciela do rzecznika odpowiedzialności dyscyplinarnej. Rzecznik dyscyplinarny po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego skierował wniosek do komisji dyscyplinarnej o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego. Oskarżony nauczyciel w środowisku szkolnym przedstawia swoją, niezgodną z rzeczywistością, wersję prowadzenia lekcji. Dezinformacja prowadzona przez nauczyciela spowodowała, że życzliwa atmosfera i dobre relacje, które zawsze były między nauczycielami oraz rodzicami i nauczycielami, popsuły się. Rada rodziców zwróciła się do dyrektora szkoły z wnioskiem o udostępnienie nagrania radzie pedagogicznej. Wniosek uzasadniają tym, iż zapoznanie się z nagraniem pomoże nauczycielom obiektywnie ocenić zaistniałą sytuację, a w przyszłości uniknąć podobnych, niewłaściwych zachowań. Wniosek podpisali członkowie rady rodziców oraz większość rodziców uczniów klasy, do której uczęszcza pokrzywdzony uczeń. Czy dyrektor szkoły może odtworzyć nagraną lekcję radzie pedagogicznej? Czy na odtworzenie nagrania zgodę wyrazić musi nauczyciel, którego lekcja została nagrana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe