Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W projektach reformy oświaty pojawiały się informacje, że jeżeli dwie szkoły/dwa budynki: np. szkołę podstawową i gimnazjum dzieli odległość nie większa niż 30 metrów to należy to traktować jako jeden budynek pozostający w bliskiej odległości. Czy te propozycje znalazły odzwierciedlenie w obowiązujących przepisach prawa oświatowego? Jeśli tak proszę o podanie podstawy prawnej. Jaka jest interpretacja MEN w tej sprawie?
Na podstawie art. 206 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 podejmując uchwałę w sprawie projektu sieci szkół organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego dąży do tego, aby ośmioletnie szkoły podstawowe były szkołami funkcjonującymi w jednym budynku lub jego bliskiej lokalizacji. Szkoła w dwóch budynkach nie jest szkołą funkcjonującą w jednym budynku, bez względu na odległość między nimi. Pojęcie „bliskiej lokalizacji” budynków, w których działa szkoła, nie zostało sprecyzowane przez ustawodawcę i jest oceniane indywidualnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry,
do naszego przedszkola uczęszcza dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o wczesnym wspomaganiu.
Organizujemy zajęcia zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy powinniśmy również organizować dodatkowe godziny zajęć indywidualnych (WWR)? Czy nasza placówka otrzyma dodatkowe środki na realizację zajęć WWR?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam,
Ilona Kowalska
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w pełnym wymiarze w świetlicy i ma godziny ponadwymiarowe - zajęcia techniki - to z jakiego pensum wypłacamy godziny ponadwymiarowe, z 26 czy 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 1 września 2022r. na czas określony w dniu 13 października 2022r. złożył wypowiedzenie. Czy nabył prawa do urlopu wypoczynkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku dodatkowych godzin finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE należy zastosować metodę wyliczenia wynagrodzenia jak za godziny ponadwymiarowe?
1.Nauczyciel dyplomowany realizuje w szkole podstawowej 19/18 oraz 9/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi - 45,99?
2.Dyrektor (dyplomowany) realizuje obowiązkowe godziny 1/18 oraz 2/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi – 36,70?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniom szkoły policealnej (kierunek opiekun medyczny) należą się bezpłatne badania sanepidowskie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe