Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole funkcjonuje CKU. W ramach CKU planujemy uruchomić KKZ w kwalifikacji A.65. Czy potrzebna będzie opinia powiatowej i wojewódzkiej Rady Zatrudnienia? Art. 39 ust 5 znowelizowanej ustawy o systemie oświaty mówi o potrzebie zasięgnięcia ww opinii w przypadku ustalenia zawodów w których szkoła kształci, nie ma tam mowy o kwalifikacji.
Zgodnie z zapisami art. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami), ilekroć w przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) szkole – należy przez to rozumieć także przedszkole;
2) placówce – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 2 pkt 3–5, 7 i 10.
Wśród placówek wymienionych w art. 2 pkt 3a ustawy o systemie oświaty znajdują się: placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych.
Przepis art. 39 ust. 5 ustawy o systemie oświaty stanowiący, że dyrektor szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, ustala zawody, w których kształci szkoła, po zasięgnięciu opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy co do zgodności z potrzebami rynku pracy, nie ma więc, w świetle powyższego, zastosowania do placówek wymienionych w art. 2 pkt 3a ustawy o systemie oświaty.
Ponadto przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r.
w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186 ze zmianami), wydane na podstawie art. 68a ust. 5 ustawy systemie oświaty, również nie ograniczają działania ww. placówek poprzez konieczność uzyskania opinii powiatowej i wojewódzkiej rady rynku pracy, tym bardziej, że kursy prowadzone przez placówki mogą być organizowane np. na zamówienie pracodawców, czy też urzędów pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przyjęłam ucznia z Ukrainy do klasy siódmej, uczeń nie zna języka polskiego. Proszę o informację jakie dodatkowe godziny powinnam zapewnić uczniowi oraz jakich formalności powinnam dopełnić? Jaka jest podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie, zgodnie z prawem przyjąć do szkoły dziewczynkę Z Tybetu przywiezioną do Polski przez Fudację SAM DŻUB LING na zaproszenie i przekazanej pod opiekę polskiej rodzinie, zamieszkałej w moim obwodzie szkolnym. Jakich dokumentów żądać, kogo o nie prosić? Jaką podstawą prawną sie kierować? Prosze o pomoc. Z poważaniem Małgorzata Kolon
- Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ustawą "Prawo oświatowe" droga dziecka spełniającego obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego i dziecka pięcioletniego z domu do publicznego przedszkola nie powinna przekraczać 3 km.
Jeżeli droga przekracza 3 km, obowiązkiem gminy jest zapewnienie bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu dziecka albo zwrot kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej, jeżeli dowożenie zapewniają rodzice.
Do naszego publicznego przedszkola dzieci są dowożone przez rodziców. Jeśli dziecko urodziło się np. 5 kwietnia, zwrot kosztów za dowożenie przysługuje od tej daty czy też od 1 stycznia roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 5 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń niepełnoletni nie z rejonu decyzją sądu został skierowany do młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Samowolnie oddalił się z ośrodka. Czy szkoła ostatnia musi ponownie przyjąć ucznia? Matka domaga się ponownego przyjęcia. Obecnie szkoła nie posiada wolnych miejsc i nie jest to szkoła rejonowa dla w/w ucznia. Szkoła nie posiada wiedzy jaka obecnie jest decyzja Sądu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe