Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej są dwa Oddziały Przedszkolne, czy należy planować oddzielną ewaluację, czy można ją zaplanować łącznie z podstawówką? Dziękuje.
Zakres, sposób, terminy (harmonogram, przedmiot), cel ewaluacji zależy od dyrektora. Ewaluacja wewnętrzna może trwać kilka tygodni, miesięcy (w tym np. obserwacje zajęć). W związku z tym zarówno dla założeń, jak i wyniku ewaluacji nie ma znaczenia czy ewaluację będzie się prowadzić dla przedszkola i szkoły razem, czy też osobno.
Źrdółem informacji dla planowanej ewaluacji mogą być np.:
1) wnioski z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku szkolnego zawierające także wyniki i wnioski z ewaluacji,
2) bieżące potrzeby szkoły/przedszkola,
3) kierunki polityki oświatowej państwa,
dlatego dyrektor mając pewien zasób wiedzy nt. swoich placówek decyduje o sposobie przeprowadzenia ewaluacji. Zatem jeśli problemy, wnioski, są w obu placówkach podobne - można przeprowadzić ewaluację wspólną. Ewaluacja to m. in. badanie dokumentacji, wywiad z rodzicami, dziećmi, uczniami, ankiety dla uczniów, rodziców, nauczycieli. Wydaje się więc, że wyniki i wnioski mogą być różne. Dokumentacja sporządzona po ewaluacji powinna jednak dotyczyć konkretnie badanej szkoły lub przedszkola, zwłaszcza, że wymagania zawarte w załączniku do rozporządzenia MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego są osobne dla przedszkoli i osobne dla szkół.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do którego września wprowadza się zmiany w programach profilaktyki i wychowawczym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna w związku ze swoją nową kompetencją wynikającą z art. 41 ust 1 pkt 6 w związku z art. 33 ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.1991 r. (ze zm.) oraz § 25 rozporządzenia MEN z dnia 13.08.2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego musi odnieść się do wszystkich wyników z nadzoru sprawowanego przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny? Proszę również o podanie przykładowego zapisu, który należy zawrzeć w załączniku do w/w uchwały.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę załączać do sprawozdania z nadzoru narzędzia (kart obserwacji, notatki), którymi kontrolowano np. pełnienie dyżurów, czy wystarczą same wnioski? I jeszcze jedno pytanie. Kto i gdzie ma przechowywać, protokoły z posiedzeń zespołów przedmiotowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trzyletnim cyklu edukacyjnym gimnazjum klasa może mieć więcej niż 96 godzin zajęć edukacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy podczas planowanej obserwacji lekcji informatyki dyrektor może ze sobą zabrać na tę obserwację innego nauczyciela uczącego tego samego przedmiotu, w tej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe