Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Zespole Szkół - SP I Gimnazjum publiczne, ogólnodostępne jest obecnie klasa 2 gimnazjum (klasa specjalna) gdzie jest 2 uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (umiarkowanie i autyzm). W styczniu br. jeden z uczniów ukończył 21 lat. W tym roku szkolnym ukończy on klasę drugą gimnazjum. Organ prowadzący nie pozwala na kontynuowanie nauki temu uczniowi w klasie III Gimnazjum i wydał oświadczenie, że rozwiązuje klasę i zostanie 1 uczeń. Czy organ prowadzący ma prawo przerywać etap edukacyjny uczniowi, który ukończył 21 lat i tym samym nie może kontynuować nauki w klasie trzeciej. Proszę o odpowiedź w tej sprawie.
Przepisy prawa oświatowego wyraźnie mówią, iż kształcenie uczniów niepełnosprawnych może być prowadzone w przypadku gimnazjum do 21 roku życia. Jest to prawo, a nie obowiązek. W opisanej sytuacji organ prowadzący miał prawo rozwiązać klasę specjalną.
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. nr 37, poz. 204) - § 5
• Rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010r w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych – tekst jednolity (Dz.U z 31 marca 2014r. poz.414)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty zgodnie z przepisami prawa oświatowego należy dołączyć do kolejnych Aneksów do Arkusza Organizacyjnego Pracy Szkoły składanych do organu prowadzącego po 30 września 2017 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną dotyczącą wielodzietności rodziny kandydata, który składa dokumenty o przyjęcie do Bursy. Wiem, że rodzina wielodzietna to taka, która wychowuje troje lub więcej dzieci. Pytanie czy pod pojęciem dziecko należy rozumieć także pełnoletnie rodzeństwo kandydata, jeżeli pozostaje na utrzymaniu rodziców, jeśli tak, to do którego roku życia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy można zrobić nauczycielowi będącemu na urlopie zdrowotnym ocenę pracy? Nauczyciel przebywa do 26.06 na urlopie zdrowotnym, chciałabym żeby od września ten nauczyciel był wicedyrektorem, ale nie ma aktualnej oceny pracy, a ta jest potrzeba to pełnienia funkcji. Co zrobić w takiej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o podanie wzorów dokumentów: zakres obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień dla następujących stanowisk:
pomoc nauczyciela w przedszkolu, nauczyciel katecheta w szkole, nauczyciel wychowania fizycznego, kadrowa i księgowa w zespole szkolno-przedszkolnym, sekretarka (inspektor do spraw kancelaryjnych), sprzątaczka,pomoc kuchenna w przedszkolu,
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź na moje pytanie CZY SZKOŁA NIE MUSI JUŻ ORGANIZOWAĆ DYŻURÓW DLA DZIECI W PRZERWIE ŚWIĄTECZNEJ WG ROZPORZĄDZENIA Z DNIA 11 SIERPNIA 2017? Niestety odpowiedź Państwa nie rozwiała moich wątpliwości. Oczywiście wiem, że dni podczas wiosennej i zimowej przerwy świątecznej NIE SĄ DNIAMI WOLNYMI OD PRACY DLA NAUCZYCIELI, ale moje pytanie brzmi: Na jakiej podstawie prawnej (a pytam o konkretny paragraf) szkoła jest zobowiązana do organizacji zajęć opiekuńczo – wychowawczych konkretnie W CZASIE WIOSENNEJ LUB ZIMOWEJ PRZERWY ŚWIĄTECZNEJ, a więc w dniach, które nie są wymienione w rozporządzeniu w katalogu dni dodatkowo wolnych ustalonych przez dyrektora i podanych do publicznej wiadomości do 30 września – dla szkół podstawowych – do 8 dni. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych nie są dniami zawierającymi się ani w wiosennej przerwie świątecznej ani w zimowej przerwie świątecznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe