Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W związku z likwidacją i wykreśleniem z ewidencji Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1, a tym samym utworzeniem w to miejsce nowej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 prowadzonej przez nowy organ,zwracamy się z prośbą o udzielenie nam wskazówek jakie działania należy podjąć, aby dokumenty NPPP nr1 zostały przekazane NPPP nr 2. Zgodnie z art. 84 pkt 4 ustawy dokumentację należy przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny ( w tym wypadku proszę o przesłanie procedur przekazania). Nasi dotychczasowych klienci, niejednokrotnie powracają do nas na diagnozy, konsultacje, terapie lub po dodatkowe odpisy opinii, czy też proszą o wgląd do badań. Przekazanie tych dokumentów organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny byłoby w tym momencie bardzo dużym utrudnieniem dla osób korzystających z naszych usług (byli by przekierowywani do Kuratorium), a także specjalistów obecnie przeprowadzających badania i konsultacje z uwagi na niemożność wglądu do dotychczasowej dokumentacji. Podkreślam, że zmienił się tylko organ prowadzący oraz nazwa poradni. Zmiana nastąpiła na zasadzie „przejęcia” poradni poprzez wykreślenie z ewidencji starej i wpisanie nowej placówki, natomiast zatrudniona kadra, wyposażenie oraz siedziba pozostały bez zmian. Sensowne wydaje się być w tym przypadku przekazanie dokumentacji pomiędzy dwoma organami co z pewnością ułatwiło by pracę specjalistów oraz funkcjonowanie poradni, a także było by z korzyścią dla dzieci i młodzieży korzystającej nadal z naszych usług, których dobro jest naszym dobrem najwyższym. W związku z tym proszę o udzielenie informacji jakie działania należy podjąć, w przypadku: - przekazania całej dokumentacji nie do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, ale aby przekazanie nastąpiło pomiędzy dwoma organami prowadzącymi poradnię (byłym i obecnym), oraz - kiedy rozpoczęto badania w kierunku Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka, a kontynuacja nastąpi w NPPP nr2 ( badanie psychologiczne i pedagogiczne wykonane na testach dla dzieci powtórzone w ciągu miesiąca będzie nierzetelne i nie odzwierciedlające faktycznego stanu zdolności i kompetencji dziecka).
Organ nadzoru pedagogicznego, czyli Kuratorium Oświaty w danym województwie ma opracowaną procedurą przekazywania dokumentacji przebiegu nauczania ze zlikwidowanych szkół i placówek niepublicznych do archiwum zakładowego KO. Procedura ta zawiera również wzory niezbędnych załączników. Można zapoznać się z nią i pobrać stosowne załączniki ze strony internetowej właściwego kuratorium. W sprawie ewentualnego przekazania dokumentacji między dwoma organami prowadzącymi „starą” i „nową” poradnię musi wypowiedzieć się Kuratorium Oświaty, albowiem jako organ nadzoru pedagogicznego staje się właścicielem archiwizowanej dokumentacji. Należy więc wszystkie zawarte w pytaniach kwestie omówić z KO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielem (mianowanym) przedszkola. Obecnie przebywam na urlopie dla poratowani zdrowi do dnia 30 października 2017 roku. Z dniem 01 września prezydent miasta po dwukrotnym nierozstrzygnięciu konkursu chce powołać mnie na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej. Wiem, że muszę skrócić urlop i z tym problemów nie będzie. Wiem, że muszę do ustępującego dyr szkoły złożyć wniosek o przeniesienie do szkoły z dniem 01.09. Ale tu zaczynają się schody... 1. Moja obecna dyrektor przedszkola (która przegrała ostatni konkurs na dyr i ustępuje z dniem 31.08) nie chce mi wystawić oceny pracy. Wiem, że dyr ma 3 miesiące na dokonanie takiej oceny ale ona ma kadencje tylko do 31.08 więc czy to nie obliguje jej do wystawienia oceny w krótszym czasie? Przez wszystkie lata pracy (14 lat) nie miałam oceny pracy. Ostatni awans miałam 31.10.2012 roku i wtedy dokonana została ocena dorobku zawodowego.; 2. W najbliższy poniedziałek mam wizytę u lekarza, który kierował mnie na urlop zdrowotny celem jego skrócenia. Czy lekarz wystawia zaświadczenie, na którym ma być data do kiedy skracamy urlop?; 3. Czy urlop może być skrócony do dnia 31.08 i 01.09 przechodzę do szkolu, czy "bezpieczniej dla mnie" będzie, jeśli urlop skrócę do 30.08 i jeszcze jeden dzień będę w przedszkolu?; 4.Moja dotychczasowa dyr nie chce wystawić mi także skierowania na badania kontrolne... czy działa zgodnie w prawem?; 5. czy będąc na urlopie do 31.08 a przechodząc do szkoły z dniem 01.09 skierowanie wystawia mi dotychczasowa dyr czy dyrektor ze szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mamy obowiązek zawarcia tak zwanej umowy w sprawie korzystania ze stołówki szkolnej przez ucznia. Czy jest może jakiś wzór , z którego można by było skorzystać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak prowadzić ewidencję pracy nauczyciela, czy wystarczy informacja w Dzienniku Elektronicznym, a może wykaz absencji z programu Kadry Vulcan? Tylko w Vulcanie kadry drukują absencje nauczyciela i godziny pracy od 8.00 do 16.00.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy sekretarz szkoły może być Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w szkole, w której jest zatrudniony na pełen etat (dodam, że stanowisko sekretarza jest stanowiskiem obsługi). Mam wątpliwość czy nie zachodzi tu konflikt interesów.
Z tego co mi wiadomo to IODO powinien być pracownikiem samorządowym, na które to stanowisko ogłasza się konkurs, natomiast sekretarz to stanowisko obsługi- zatrudnienie bez konkursu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jesteśmy szkołą stowarzyszeniową, gmina za pośrednictwem której otrzymujemy środki na prowadzenie szkoły w formie dotacji odmawia nam przekazywania dodatkowych środków na szkoły do których uczęszcza mniej niż 70 dzieci. Naszym zdaniem celem wprowadzenia nowej wagi było wsparcie małych szkół. W sąsiednich gminach samorządy przekazują szkołom stowarzyszeniowym wymienione środki, które gminy utrzymują w formie subwencji na wsparcie małych wiejskich szkół. Czy gminy maja również obowiązek przekazywania tych środków szkołom stowarzyszeniowym? 2. Od stycznia Samorządy maja obowiązek przekazywania środków finansowych szkołom w całości jakie otrzymują na dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym. Czy szkoły muszą oddzielnie rozliczać te środki czy w ramach ogólnego budżetu szkoły. Trudno by było nam rozliczać te środki w oddzielnym rozliczeniu. Mamy tu na myśli energię elektryczną, ogrzewanie, wodę, kanalizację itp. Czy istnieją jakieś wytyczne i podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe