Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Rozporządzenie z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 marca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Od 2009/10 roku szkolnego reforma weszła tylko do I klasy szkoły podstawowej i do I klasy gimnazjum - i w tych klasach zapis dotyczący podziału na grupy zaawansowania w nauczaniu języków obcych jest obowiązkowy. Natomiast w pozostałych klasach szkoły podstawowej i gimnazjum jest on zalecany, ale nie obowiązkowy. Jeśli można tak zorganizować naukę, aby podzielić uczniów na grupy wg stopnia zaawansowania znajomości języka, to należy umożliwić taki podział, gdyż jest to z korzyścią dla uczniów i zwiększa efektywność nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
proszę o informację w zakresie liczby godzin wynikających z art.42 Karty Nauczyciela w szkole ponadgimnazjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w bieżącym roku szkolnym jeśli nie są realizowane zajęcia z doradztwa zawodowego musi być opracowany i zatwierdzony program nauczania doradztwa zawodowego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany jest zatrudniony na 17/18- umowa o pracę na czas nieokreślony. Od połowy września "zwolniła się" jedna godzina, ale tylko do końca roku szkolnego. Czy jest obowiązek zmienienia mu formy zatrudnienia poprzez mianowanie?
- Czy zmiany w prawie oświatowym w jakiś sposób określają wysokość- ilośc godzin nadliczbowych przyznawanych nauczycielowi?
- Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (afazja mieszana) uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Kto może odroczyć dziecku obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego? Jakie są niezbędne dokumenty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe