Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, czy nauczyciel, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, a ponadto 2-semestralne studia podyplomowe w zakresie komputeryzacji kształcenia specjalnego, uzyskując jednocześnie uprawnienia i kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych, informatyki z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach kształcenia specjalnego oraz instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, formach pozalekcyjnych i szkolnych posiada kwalifikacje do nauczania informatyki w szkołach wchodzących w skład młodzieżowego ośrodka wychowawczego? Z góry dziękuję za odpowiedź.
§ 16. ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli:
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, określone w § 2-5, a ponadto ukończyła:
1) studia wyższe w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii lub
2) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności resocjalizacja lub socjoterapia, lub
3) studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii.
Z cytowanego przepisu wynika, że posiadanie dodatkowego wykształcenia w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii jest warunkiem niezbędnym do tego, aby posiadać kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład MOW.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel specjalista prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w kl. II szkoły podstawowej, jakie ma pensum?
- W ostatnich latach w szkole były oddziały przedszkolne oraz oddział przygotowania przedszkolnego tzw. zerówka. W następnym roku szkolnym została utworzona grupa dzieci 6-letnich jako zerówka, ale w tym jest 5 dzieci 5-letnich. Nie ma przedszkola. Nauczycielkę zatrudniam jako pracownika feryjnego (który ma 56 dni urlopu), czy nieferyjnego (35 dni urlopu)? Jak ma działać oddział zerówki podczas ferii i wakacji, jak przedszkole czy szkoła? Proszę o podstawę prawną.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pedagogiem szkolnym może być nauczyciel, który ukończył studia II stopnia Pedagogika opikuńczo-wychowawcza? Kuratorium kwestionuje kwalifikacje. W suplemencie uczelnia odsyła do informacji o kwalifikacjach umieszczonych na stronie www strona już nie istnieje, a uczelnia twierdzi że nie jest możliwe odtworzenie tych informacji. Co wpływa na to, że po ukończeniu kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza na jednej uczelni uzyskuje się kwalifikacje do pracy jako pedagog szkolny, a na innej nie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole jest zatrudniony nauczyciel kontraktowy, na czas nieokreślony; wymiar godzin 15/18. Nauczyciel notorycznie się spóźnia do pracy i nie pełni dyżurów; pomimo upomnień nie ma zmian. Czy taka sytuacja może być uzasadnionym powodem do zwolnienia takiego nauczyciela? Czy przed sądem wygram, jeżeli ów nauczyciel poda moją decyzję do sądu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w Zespole Szkół w wymiarze 18/18 (w tym 9/18 realizuje w szkole podstawowej i 9/18 w gimnazjum). Dodatkowo nauczycielowi przydzielono 10 godz. w bibliotece szkolnej. Czy nauczycielowi wyliczyć pensum? Czy godziny biblioteczne potraktować jako godziny nadliczbowe wypłacane według stawki godzin bibliotecznych (125 miesięcznie)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe