Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, mam pytanie dotyczące wyboru podręcznika do klas I-III, którego nie ma na obecnej liście dopuszczonych do użytku w szkole przez MEN. Natomiast był na poprzedniej, dopuszczony w 1999 r. Zwrócił się do mnie z propozycją przekazania podręczników wraz z obudową programową oferując też pomoc i współpracę autor tego podręcznika. Wiem, że można modyfikować program do podstawy programowej oraz warunków szkoły, a co z podręcznikami? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem Maria G.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników:
§ 12. 1. Podręcznik przeznaczony do kształcenia ogólnego, podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodzie albo w profilu kształcenia ogólnozawodowego i podręcznik pomocniczy, zwane dalej "podręcznikami", dopuszcza do użytku szkolnego minister właściwy do spraw oświaty i wychowania na wniosek osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, zwanych dalej "wnioskodawcą".
Podręczniki dopuszcza do użytku MEN. Istnieją dwie listy dopuszczonych podręczników: według starej i wedlug nowej podstawy programowej. W zależności od tego, która podstawa programowa dotyczy danej klasy/etapu edukacyjnego stosuje się odpowiednie podręczniki.
Zmodyfikowany podręcznik również podlega dopuszczeniu przez MEN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dni, w których odbywają się rekolekcje, wliczamy do ośmiu dodatkowych, wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych wynikających z rozporządzenia o organizacji roku szkolnego? Chodzi o gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z Aspergerem może mieć czterech nauczycieli wspomagających w klasie 4? Czy rodzic może nie podpisać IPETu ze względu na to?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z terapii pedagogicznej z rewalidacją. Czy może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Organ prowadzący czyli burmistrz uważa, że dyrektor szkoły aby wyjść ze szkoły np. do kuratorium musi otrzymać jego zgodę. Czy jest to zgodne z prawem , do której godziny mam pytać czy o 15 też i do której godziny mam pracować? Zmierzam do pytania czy jest nienormowany czas pracy dyrektora. Proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Spółka z o.o. prowadzi niepubliczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną, niepubliczne przedszkole specjalistyczne, a od września planuje otworzyć niepubliczną specjalną szkołę podstawową. W przedszkolu funkcjonują oddziały: 2-3 latki, 4-5 latki i oddział 0. Do wszystkich oddziałów uczęszczają dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym. Czy spółka prowadząc jednocześnie placówkę przedszkolną i szkolną może podzielić oddział zerówkowy? W szkole prowadzić klasę łączoną 0-1 dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a w przedszkolu 0 tylko dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym bez orzeczonej niepełnosprawności intelektualnej? Czy w szkole specjalnej jest możliwe prowadzenie odrębnego oddziału dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera nie posiadających niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe