Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wycieczkę zagraniczna uczniów należy zgłaszać do Kuratorium Oświaty. Jeśli jest organizowana wycieczka 3-dniowa w Polsce, a tylko jeden dzień dzieci mają być za granicą, to czy też dopełniać tej formalności? Dziękuję z góry za odpowiedź.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Eduacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 roku w sprawie warunów i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Tak, mimo że przewidziano jeden dzień za granicą w ramach wycieczki szkolnej, należy ja zgłosić do właściwego kuratorium.
Dokumentacja wyjazdu zagranicznego składana w formie zawiadomienia do kuratorium powinna zawierać kartę wycieczki lub imprezy (wzór stanowi załącznik do rozporządzenia z dnia 8.11.2001 roku). W karcie wycieczki powinny być wpisane:
a) nazwa kraju, adres, telefon kontaktowy,
b) czas pobytu, imiona i nazwiska kierownika oraz opiekunów,
c) program pobytu,
c) listę uczniów biorących udział w wyjeździe wraz określeniem ich wieku,
d) potwierdzenie ubezpieczeia uczestników od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków (do wglądu).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie jakie dokumenty szkoły należy przekazać i gdzie, jeśli szkoła podstawowa jest przekształcana w szkołę filialną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Nauczyciel wspomagający ( pensum 20 godz.) realizuje zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu w ramach 2 godzin ponadwymiarowych. Jaka stawka obowiązuje. Czy będzie miał 2/20, czy jako specjalista 2/22. Spotkałam się również z rozliczeniem z pensum 18.
2. Czy oligofrenopedagog może prowadzić rewalidację ze wskazaniem na rozwijanie kontaktów emocjonalno- społecznych. wg rozporządzenia powinien prowadzić zajęcia pedagog specjalny.
3. Dziecko miało przyznane zajęcia ppp przed dostarczeniem orzeczenia o kształceniu specjalnym, finansowane ze standardowej ppp. Od października na podstawie orzeczenia ma przyznane kształcenie specjalne: rewalidację i ppp, w tych samych formach w których uczestniczyło. Rewalidację finansuję z 80149. Czy od października zmienia się sposób finansowana ppp - też wg 80149, 4. Czy ewentualnie zgodę na inny sposób finansowania powinien wydać organ prowadzący.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel placówki feryjnej przebywający na urlopie zdrowotnym do końca czerwca 2011r. zobowiązany jest do pracy podczas wakacji, czy przysługuje mu urlop wypoczynkowy przypadający podczas wakacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na świadectwie szkolnym wpisuje się uczniowi ocenę z religii, która nie jest prowadzona w szkole ucznia, a uczeń przedstawia zaświadczenie o uczęszczaniu na religię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe