Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zakupione przez szkołę podręczniki są własnością gminy. W naszej szkole są one na stanie biblioteki. Czy jeśli chcę ubytkować podręczniki , które są nie używane od roku 2017/ 2018 mam wystąpić z prośba do gminy o zgodę?
Szkoła, wyposażenie, inne obiekty szkolne są własnością gminy/miasta. Nieruchomość ta jest przekazana w trwały zarząd dla celów dydaktycznych szkoły. Dyrektor otrzymał powierzenie stanowiska, zarządza więc powierzonym majątkiem. Wg mojej opinii zatem może decydować w sprawach, o których mowa w pytaniu, chyba, że są inne ograniczenia ustanowione przez organ prowadzący.Podstawa prawna:
USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od drugiego półrocza planuję wprowadzić dziennik elektroniczny, równolegle do "papierowego". Jaka jest podstawa prawna do zmiany formy dokumentacji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy my dobrze rozumiemy i w takim razie czy na tym samym oddziale musimy zatrudnić jeszcze jednego oligofrenopedagofa, bo wszak jeden już jest? A jeśli trafi na ten sam oddział kolejne dziecko z takim orzeczeniem, to kolejnego oligofrenopedagofa. Czy to nie jest droga ad absurdum...
Jesteśmy niepublicznym przedszkolem z oddziałami integracyjnymi. W tym roku pojawiło się u nas dziecko, w którego orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego czytamy: "Z uwagi na brak oddziału specjalnego na poziomie przedszkolnym oraz niepełnosprawność wieloraką najkorzystniejszą formą kształcenia zapewniającą różnorodną pomoc specjalistyczną będzie przedszkolny oddział integracyjny. Uwzględniając niepełnosprawność sprzężoną dziecku przysługuje prawo do stałego wsparcia dodatkowego nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, który podczas pracy na oddziale będzie zaangażowany wyłącznie w pracę z /imię dziecka/" Czy jeżeli dziecko jest na oddziale, gdzie pracuje nauczyciel prowadzący oraz oligofrenopedagog, czy wystarczy osoba z przygotowaniem pedagogicznym zatrudniona na stanowisku asystenta dziecka niepełnosprawnego lub pomocy nauczyciela – oczywiście zgodnie z orzeczeniem przypisana wyłącznie do tego dziecka?
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113 w przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Ponieważ uczeń ma zalecenie pracy z nauczycielem, jego wykonania nie stanowi tylko zatrudnienie asystenta nauczyciela lub pomocy nauczyciela. Taka osoba mogłaby zostać zatrudniona dodatkowo pod warunkiem, że nauczyciel z kwalifikacjami oligofrenopedagoga będzie pełnił funkcję nauczyciela wspomagającego ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik księgowości mający tytuł licencjata z zakresu administracji możne pracować w bibliotece szkolnej kiedy ukończy kurs pedagogiczny i studia podyplomowe z zakresu bibliotekoznawstwo i informacja naukowa? Czy konieczne do pracy w bibliotece szkolnej (w wymiarze 10 godz) w świetle nowych przepisów potrzebny jest tytuł magistra?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła Publiczna ma obowiązek zapewnienia opieki uczniom nie biorącym udziału w wycieczce/wyjściu w przypadku, gdy pozostali uczniowie tej klasy udają się na wycieczkę, podczas której realizuje się wymagania podstawy programowej (np. wyjście do teatru, muzeum, zielona szkoła)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę w szkole wynająć pomierzenia na siedzibę Straży Miejskiej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe