Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Co robić, gdy nie ma miejsc w przedszkolu
Zgodnie z ustawą z 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzeniem ministra edukacji i sportu z 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych (DzU nr 26, poz. 232) gmina musi zapewnić miejsce w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym dla dziecka, które w danym roku ukończy pięć lat, oraz dla sześciolatka, który nie rozpocznie obowiązku szkolnego i będzie kontynuował edukację przedszkolną. Nie musi jednak zapewniać miejsca w placówce wybranej przez rodzica. W wypadku przedszkoli nie obowiązuje rejonizacja. Przedszkola nie mają przypisanych rejonów, z których muszą przyjąć dzieci w pierwszej kolejności. Aby dziecko zapisać do wybranej placówki, warto udać się do jej dyrektora i porozmawiać z nim osobiście. Jeśli bowiem zwolnią się w niej miejsca, to dyrektor zdecyduje, kogo przyjmie w następnej kolejności.
Szczegółowe zasady rekrutacji, a zatem i procedurę odwoławczą, określa statut przedszkola. Tak wynika z załącznika nr 1 do rozporządzenia z 7 marca 2005 r. ministra edukacji narodowej i sportu w sprawie ramowych statutów placówek publicznych.
źródło: Rzeczpospolita, autor: jol
Data: 2012/04/24