Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Dyrektorzy szkół muszą aktualizować statuty
Wraz z utworzeniem szkoły lub przedszkola samorząd musi nadać im statut. Jednak to na dyrektorach tych placówek leży obowiązek wprowadzania do nich kolejnych zmian. Muszą je na bieżąco aktualizować i dbać o zgodność z nadrzędnymi przepisami. W praktyce są one zmieniane dopiero wtedy, gdy brakuje w nich regulacji, które można zastosować w konkretnej sytuacji wobec nauczyciela lub ucznia.
Tworząc statut placówki oświatowej, trzeba uwzględnić m.in. rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół. Zawiera ono wytyczne, według których powinien być tworzony dokument, na podstawie którego będzie funkcjonować szkoła.
Z opinii kuratoriów oświaty wynika, że najczęstszymi błędami przy tworzeniu i aktualizowaniu statutów jest powtarzanie przepisów ustawy o systemie oświaty oraz wprowadzanie dodatkowych regulacji, które często się wykluczają.
źródło: Dziennik Gazeta Prawna (dodatek: Gazeta Prawna), autor nieznany
Data: 2011/09/22