Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Gimanzjaliści będą zdawać egzamin z matematyki
Jeśli uda się wszystkie zrealizować, za sześć lat, tj. w 2015 roku, znajdziemy się w nowej rzeczywistości edukacyjnej. "Do szkoły trafiają dzieci z różnymi rodzajami dysfunkcji czy niepełnosprawności. Wiele przypadków przerasta kompetencje rady pedagogicznej. To nie oznacza, że nauczyciele są źle przygotowani. Oni na co dzień muszą sobie radzić ze standardowymi problemami wychowawczymi. Uczeń z problemami kierowany jest do poradni pedagogiczno-psychologicznej. Zwykle otrzymuje z niej opinię z zaleceniem dostosowania wymagań. W opiniach jednak często brakuje informacji, jak to należy zrobić, albo jest to opisane w sposób niezrozumiały dla nauczycieli. Dlatego chcemy, aby nauczyciele, specjaliści z poradni i pracownicy organu prowadzącego szkolę wspólnie diagnozowali potrzeby ucznia wymagającego specjalnych oddziaływań i opracowali plan pracy z nim. Po roku ocenialiby, czy ich plan przyniósł efekty. Każdy uczeń będzie miał prowadzoną specjalną kartę, w której będą opisywane jego potrzeby edukacyjne" - powiedziała w rozmowie z DGP Katarzyna Hall, minister edukacji narodowej. Planuje się ponadto, by gimnazjaliści zdawali na teście egzamin z matematyki.
źródło: Dziennik Gazeta Prawna, autor: Jolanta Góra-Ojczyk
Data: 2009/11/26