Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Nauczyciele co tydzień muszą prowadzić dodatkowe zajęcia
W tym celu resort edukacji narodowej przedstawił stanowisko dotyczące stosowania nowych przepisów. Zgodnie ze stanowiskiem resortu edukacji narodowej to dyrektorzy szkół powinni wskazywać i zlecać nauczycielom rodzaj wykonywanych przez nich zajęć. Resort nie wskazał też w swoim stanowisku, jakiego rodzaju mogą to być zajęcia. Podkreślił jedynie, że powinny one zwiększać szanse edukacyjne uczniów i dodatkowy czas powinien być przeznaczony na pracę z uczniem zdolnym lub z mającym trudności w nauce oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Zajęcia te powinny spełniać indywidualne potrzeby uczniów poprzez udzielanie im pomocy w przezwyciężaniu trudności, rozwijaniu zdolności lub pogłębianiu zainteresowań, a także poprzez sprawowanie nad nimi opieki, zależnie od potrzeb. Szkoły też mają wątpliwości, jak długo powinny trwać dodatkowe zajęcia. W ocenie resortu edukacji jest to uzależnione od ich rodzaju. Przez pojęcie godziny lekcyjnej, która zgodnie z ramowymi statutami publicznych szkól trwa 45 minut, rozumie się również inne zajęcia o charakterze dydaktycznym. Natomiast pozostałe zajęcia o charakterze opiekuńczo-wychowawczym trwają 60 minut. Zatem czas trwania dodatkowych zajęć, powinien być, zdaniem resortu odpowiedni do ich charakteru, tj. dydaktycznego lub opiekuńczo- wychowawczego.
Dziennik Gazeta Prawna (dodatek: Nowe Prawo Praktyka), autor: Artur Radwan
Data: 2009/10/28