Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Informacje prasowe
Rodzice nie wiedzą o reformie liceów
Ośrodek Rozwoju Edukacji, instytucja podlegająca Ministerstwu Edukacji Narodowej, przeszkolił jedynie 200 nauczycieli z nowej podstawy programowej dla szkół ponadgimnazjalnych oraz zasad tworzenia programów nauczania. W szkoleniach z tworzenia planów lekcji uczestniczyło tylko 820 dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych. Tak wynika z informacji, jaką wczoraj zaprezentowała Joanna Berdzik, wiceminister edukacji narodowej, sejmowej podkomisji ds. jakości kształcenia. Marzena Wróbel, posłanka PiS, podkreślała, że brakuje dobrych podręczników. A nauczyciele już powinni przygotowywać się do prowadzenia zajęć zgodnie z nową podstawą, znaną od grudnia 2008 r. Posłowie wskazywali też, że rozporządzenia o ramowych statutach szkół opublikowano zbyt późno.
Zdaniem Lecha Sprawki, przewodniczącego podkomisji, kuratorzy nie przekazują dyrektorom ani organom prowadzącym szkoły informacji o zmianach, nie pomagają także i nie nadzorują ich wdrażania.
źródło: Rzeczpospolita, autor: jol
Data: 2012/03/16