Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Otwarta Szkoła – system wsparcia uczniów migrujących
W zorganizowanej przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą konferencji, obok przedstawicieli MEN, wzięli udział uczestnicy projektu Otwarta Szkoła - system wsparcia uczniów migrujących, eksperci zewnętrzni, przedstawiciele środowisk oświatowych Polonii i Polaków mieszkających poza granicami kraju oraz szkół w Polsce, w których uczą się dzieci powracające lub przybywające z zagranicy.
Minister Maciej Jakubowski w swoim wystąpieniu podkreślił znaczenie, jakie pełnią we współczesnej dydaktyce technologie informatyczne. Podziękował nauczycielom oraz wszystkim osobom zaangażowanym w realizację tego projektu. Podkreślił, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wykorzystuje środki z Europejskiego Funduszu Społecznego na rzecz uczniów migrujących, tak aby stwarzać im jak najbardziej sprzyjające warunki do adaptacji w polskim systemie edukacji oraz ułatwiać podczas pobytu za granicą podtrzymywanie kontaktu z językiem polskim.
Obecne rozwiązania prawne umożliwiają uczniom powracającym lub przybywającym z zagranicy (podlegającym obowiązkowi szkolnemu i nauki, a nieznającym języka polskiego lub znającym go w stopniu niewystarczającym), prawo do dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego oraz do bezpłatnych dodatkowych zajęć wyrównawczych w zakresie przedmiotów nauczania.
Założeniem projektu było stworzenie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, ułatwiających polskim uczniom przebywającym za granicą podtrzymanie kontaktu z językiem i krajem ojczystym, względnie umożliwiających adaptację i wyrównanie szans edukacyjnych w nowym środowisku szkolnym po powrocie do kraju.
Na szczególną uwagę zasługuje Centrum doradztwa do spraw powrotu i integracji w polskiej szkole. Działania Centrum służą udzielaniu wsparcia informacyjnego uczniom, rodzicom, a także placówkom szkolnym i organom prowadzącym szkoły w zakresie integracji ucznia przybywającego do polskiego systemu oświaty.
Dążąc do zapewnienia jak najliczniejszej grupie polskich uczniów przebywających poza krajem dostępu do nauki języka polskiego, stworzono w ramach projektu platformę internetową, dzięki której możliwe jest prowadzenie konsultacji online, kół zainteresowań i konkursów przedmiotowych. Platforma stanowi również bazę materiałów edukacyjnych udostępnianych polskim uczniom i nauczycielom na całym świecie.
Uczniowie i absolwenci Szkolnego Punktu Konsultacyjnego im. Jana III Sobieskiego przy Ambasadzie RP w Wiedniu przedstawili program artystyczny, w którym udowodnili, że wielokulturowe i wielojęzyczne środowisko zamieszkania nie musi stanowić bariery w zachowaniu języka, a wręcz przeciwnie - wzbogaca kształtującą się tożsamość młodego Polaka. Uczniowie Ci uczęszczają do lokalnych szkół, natomiast w Szkolnym Punkcie Konsultacyjnym rozwijają i doskonalą wiedzę i umiejętności z języka polskiego i wiedzy o Polsce.
Więcej informacji o projekcie: www.otwartaszkola.pl
Data: 2013/06/07
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe