Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałabym się dowiedzieć jak prawnie powinna być przeprowadzona opisana poniżej sprawa: Mam uczennicę która miała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego o znacznym stopniu niepełnosprawności. Rada pedagogiczna zgodnie z ustawą do końca lutego podjęła uchwałę w sprawie wydłużenia cyklu o 1 rok (klasę 3 gimnazjum realizuje w ciągu 2 lat) w związku z tym są odpowiednie procedury, odpowiednio prowadzi się dokumentację ucznia. W kwietniu rodzic przyniósł mi orzeczenie o głębokim stopniu niepełnosprawności i napisał odpowiednie pismo o zorganizowanie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych i co teraz mam zrobić, jak prawnie przeprowadzić dokumentację? Do kiedy ma realizować te zajęcia skoro urodziła się 7 września 1996 (wiem że do ukończenia 25 roku życia, czy ostatni rok szkolny 2021/2022 się wlicza gdyż 7 września 2021 kończy 25 lat)?
Z treści pytania wynika jasno, że zmieniła się sytuacja dziecka. Zatem orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną stopnia znacznego straciło swoją moc prawną z chwilą wydania przez PPP nowego orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych ze względu na niepełnosprawność intelektualną stopnia głębokiego. Tym samym uchwała rady pedagogicznej w sprawie wydłużenia dziecku etapu edukacyjnego – jest już nieaktualna i taką adnotację trzeba umieścić w protokole z najbliższego posiedzenia tejże rady. Obecnie należy dziecku zorganizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i prowadzić po nowemu dokumentację zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 529) oraz zaleceniami w/w orzeczenia. Zajęcia mogą być organizowane dla tego dziecka do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym skończy ono 25 lat, czyli do końca roku szkolnego 2019/2020.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkolny zestaw podręczników wprowadza się zarządzeniem dyrektora, czy dyrektor podaje do informacji. W oparciu o jakie akty prawne utworzyć szkolny zestaw podręczników?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy umowa zlecenie, umowa o dzieło lub staż z Urzędu Pracy (wszystko po ukończeniu studiów) pozbawiają uprawnień do otrzymania zasiłku na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać od nas (niepubliczna szkoła podstawowa) zwrotu dotacji za poprzedni rok, motywując to tym, że w planie budżetu uwzględniono wyższą kwotę dotacji, a po przeliczeniu budżetu okazało się, że kwota dotacji jest mniejsza? Do 15 stycznia 2013 r. przedłożyliśmy gminie rozliczenie dotacji za ubiegły rok, z którego wynika, że dotacja została wykorzystana. W lutym otrzymaliśmy wezwanie do zwrotu różnicy dotacji. Nadmieniam, iż nie posiadamy takiej kwoty i nie możemy też kwoty tej zwrócić z dotacji za rok 2014. Wójt żąda zwrotu dotacji i wydał odpowiednie decyzje administracyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozumieć zamknięcie szkół z perspektywy dyrektora. Czy może przebywać w zamkniętej szkole? Co z obsługą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na podstawie § 76 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2015 poz. 1872) wyżywienie w bursie jest obligatoryjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe