Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co należy zrobić z dotacyjnymi podręcznikami po 3 latach ich użytkowania? Bardzo proszę o informację w tej sprawie.
Ponieważ podręczniki zakupione z dotacji mają być wykorzystywane przez co najmniej 3 lata (art. 22ae ust. 6 UoSO), po tym terminie powinny być przechowywane w szkolnej bibliotece aż do czasu ponownego wypożyczenia uczniom. Natomiast te egzemplarze, które się nie nadają już do użytku po tym terminie ze względu na stopień zużycia, należy zlikwidować po dokonaniu inwentaryzacji, która jest przeprowadzana pod koniec roku szkolnego, po odbiorze podręczników od uczniów, zgodnie z obowiązującą polityką rachunkowości (art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2016 r. poz. 1047 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W czasie, kiedy byłam dyrektorem szkoły organ prowadzący dokonał oceny mojej pracy w styczniu 2014 r. Czy mogę tą ocenę wykorzystać do konkursu na dyrektora w kwietniu 2017 r. czy ponownie musi dokonać oceny mojej pracy jako dyrektora?
- Jestem dyrektorem małej szkoły , gdzie większość nauczycieli pracuje na części etatu. W większości są to nauczyciele z sąsiedniej szkoły. Bardzo proszę o podanie odpowiedzi: 1.Czy mogę w arkuszu organizacyjnym na następny rok szkolny zaplanować emerytów tj. : 2/18 godz. muzyka (Pan prowadzi jeszcze orkiestrę młodzieżową i szkolny zespół muzyczny w mojej szkole - w ramach umowy zlec. z gminą) i dla drugiej osoby 10/30 biblioteka. Są to osoby dyspozycyjne, oddane- umożliwiają spójność pracy szkoły. Czy jest podstawa prawna zakazująca zatrudniania emerytów? 2. Czy za zgodą dyrektora macierzystej szkoły mogę zatrudnić nauczyciela (zatrudnionego już na cały etat) na część etatu np. 5/18,6/18 i wykazać to już w arkuszu, nadmieniam, że nauczyciele ci dotychczas w ten sposób pracowali w mojej szkole?
- Czy dyrektor, który chce przystąpić ponownie do konkursu na stanowisko musi mieć ocenę pracy wg nowych przepisów ( od 1.09.2018) czy może mieć ocenę pracy z 2014 r. ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony od 05.11.2020 r. do 25.06.2021 r. na umowę o pracę ma prawo do trzynastki za rok 2021?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka miała przebywać przez rok na urlopie dla poratowania zdrowia. Teraz zgłosiła się do dyrektora z prośbą o możliwość powrotu z 1 września z tego urlopu, pomimo że miał on trwać do 1 listopada. Czy nauczycielka może zrezygnować z dalszej części tego urlopu? Jeżeli tak, to czy wystarczy w tej kwestii tylko jej podanie z prośbą o skrócenie tego urlopu? Jak to formalnie załatwić poprawnie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe