Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla dziecko mającego Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju opracowuje się IPET, czy Indywidualny Program Wspierania Rozwoju w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka?
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113) – Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny opracowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29.10.2013 poz. 1257) – wspomnianemu dziecku należy opracować Indywidualny Program Wspierania Rozwoju.
Gdyby dziecko posiadało zarówno orzeczenie, jak i opinię o WWR - to należałoby opracować dla niego zarówno IPET, jak i IPWR, albowiem każdy z tych dokumentów dotyczy innej sprawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy są już dostępne priorytety na MEN na 2011/2012
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia, w stosunku do którego poradnia psychologiczno - pedagogiczna wystawiła orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w związku ze stwierdzeniem upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym , należy zwolnić z nauki języka obcego? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w szkole podstawowej tylko na 2 godziny zajęć rewalidacyjnych z uczniem autystycznym. Czy powinien realizować odpowiednio godziny z art. 42 ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy uczniowi klasy 8 w arkuszu ocen w tabeli wyniki klasyfikacji końcowej zlicza się liczbę opuszczonych godzin z klas 1-8 czy przepisuje się liczbę opuszczonych godzin tylko z klasy 8?
2. Czy w arkuszu ocen przepisuje się datę uchwały rady pedagogicznej, datę i podpis nauczyciela wypełniającego arkusz ocen?
3. Uczeń w klasie 5 i 7 uczęszczał na zajęcia "Wychowywanie do życia w rodzinie" W klasie 6 i 8 nie uczęszczał. Jak zapisać to w arkuszu ocen w tabeli - Wyniki klasyfikacji końcowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje taka możliwość (podstawa prawna), żeby uczeń powtórzył egzamin klasyfikacyjny, który odbył się zgodnie z procedurami? Mama ucznia złożyła prośbę o ponowne wyznaczenie terminu egzaminu w związku z przyjęciem przez dziecko, w dniu egzaminu, bez jej wiedzy, większej dawki leków przeciwlękowych, w wyniku których dziecko nie wiedziało co ma pisać i odpowiadać. Jeśli istnieje taka możliwość to w jakim terminie taki egzamin mógłby się odbyć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe