Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły bądź wicedyrektor może brać udział w głosowaniu w związku z wytypowaniem przedstawicieli Rady Pedagogicznej do komisji konkursowej w związku z ogłoszeniem konkursu na stanowisko dyrektora?
Zgodnie z brzmieniem art.69 ust.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.) w skład rady pedagogicznej wchodzi dyrektor i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. Każdy członek rady pedagogicznej ma prawo do czynnego udziału w zebraniu rady pedagogicznej, niezależnie od rodzaju spraw będacych przedmiotem zebrania. Dyrektorowi szkoły oraz wicedyrektorowi przysługują takie same uprawnienia jak pozostałym członkom rady pedagogicznej. Uchwalony w trybie art. 73 ust.2 ustawy Prawo oświatowe regulamin działaności rady pedagogicznej powinien rozstrzygać m.in. prawa i obowiązki członków rady pedagogicznej, w tym prawo głosu i sposób jego oddawania. Przy podejmownaiu uchwał w sprawie wyboru przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły stosuje sie głosowanie tajne. Wyłączenie dyrektora szkoły bądź wicedyrektora z głosowania nad uchwałą w sprawie oddelegowania przedstawicieli rady pedagogicznej do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły byłoby sprzeczne z prawem.
Podstawa prawna: art.69 ust.3 oraz art.73.ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka spełnia warunki do urlopu dla poratowania zdrowia zgodnie z art. 73 ust.1 KN. Natomiast, jeżeli chodzi o art. 73 ust. 3 tutaj proszę o wyjaśnienie czy wskazane nieprzerwane nieobecności nie dyskwalifikują nauczycielki do otrzymania urlopu dla poratowania zdrowia: zwolnienie lekarskie 100% od 05.06.2018 do 30.01.2019; u/macierz. od 31.01.2019 do 19.06.2019; u/rodziciel. od 20.06.2019 do 29.01.2020 ? Okres łącznej nieobecności trwa 1 rok 7 m-cy 25 dni. Odejmując 6 m-cy, czyli powinna przepracować jeszcze 1 rok 1 m-c oraz 25 dni, aby móc skorzystać z urlopu? Od 30 stycznia br. ww. przebywa na u/uzupełniającym, ale ta nieobecność nie wyklucza z urlopu zdrowotnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przeprowadzenie szkolenia Rady Pedagogicznej jest wystarczającym powodem do tego, aby odwołać zajęcia lekcyjne w dniu szkolenia? Dodam, że szkoła, którą prowadzę jest na tyle specyficzna, że najlepiej by było, aby szkolenie odbyło się w konkretny dzień tygodnia, kiedy właśnie odbywają się zajęcia lekcyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów powinien mieć wystawioną ocenę zachowania? Jeśli tak, to czy w takim przypadku powinien uzyskać negatywną ocenę zachowania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasyfikacja śródroczna wymaga podjęcia uchwały klasyfikacyjnej przez radę pedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe