Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może otrzymać urlop bezpłatny? Jeżeli tak to na jak długo?
Na podstawie art. 68 ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 nauczyciel może otrzymać urlop bezpłatny z ważnych przyczyn. Wniosek o udzielenie urlopu ma pisemną formę oraz powinien wskazywać wnioskowany czas trwania urlopu i ważne przyczyny uzasadniające jego udzielenie; nauczyciel może, ale nie ma gwarancji otrzymania urlopu - § 12 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania nauczycielom urlopów dla dalszego kształcenia się, dla celów naukowych, artystycznych, oświatowych i z innych ważnych przyczyn oraz ulg i świadczeń związanych z tym kształceniem, a także organów uprawnionych do ich udzielania, Dz.U. z 2001 r. Nr 1, poz. 5. Powołana regulacja ma również zastosowanie do dyrektora, z tym że ponieważ czynności z zakresu prawa pracy wykonuje wobec niego organ prowadzący, dyrektor składa wniosek do tego organu – art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Przepisy nie określają czasu trwania urlopu bezpłatnego. Organ prowadzący udziela go na okres ustalony z dyrektorem, o ile pozytywnie rozpatrzy jego wniosek..
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, czy do nauczyciela, pracującego w oddziale przedszkolnym utworzonym przy szkole podstawowej (w tzw. zerówce) powinno się stosować przepis z Karty Nauczyciela art. 42, dotyczący przepracowania dodatkowych 2 godzin z dziećmi, czyli etatu (22 godzin) plus 2 "Kaenki", czy tylko sam etat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący szkołę ze względu na zmiany organizacyjne szkoły od 1 września 2019 r. zmniejszył wymiar etatu z 3/4 na 1/2 etatu na stanowisku specjalista ds. księgowości.
Pracownica otrzymała w maju 2019 r. wypowiedzenie zmieniające warunki umowy o pracę (zmniejszenie wymiaru etatu do 1/2 etatu i adekwatne do tego stanowiska wynagrodzenie). Pracownica nie wyraziła zgody na nowe warunki pracy i umowa rozwiązała się z dniem 31 sierpnia 2019. Czy w takim przypadku należy się odprawa i z jakiego wymiaru? Jeżeli tak to czy 3/4 etatu czy 1/4 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W związku z odwołaniem dyrektora ze stanowisk, zarząd powiatu powierzył mi p.o. dyrektora szkoły do momentu wyłonienia kandydata na drodze konkursu tj. do 5 sierpnia. Czy w związku z powyższym mogę do dnia 5 sierpnia podpisać umowy z nowymi nauczycielami, którzy rozpoczną pracę dopiero 1 września?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy zatrudnienie nauczyciela mianowanego na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony (na 11/18), jest zgodne z prawem ?Zatrudnienie na pełen etat w kolejnych latach, jest niemożliwe. Nauczyciel uczy języka angielskiego w kl.IV-VI, poza tym pracuje na pełnym etacie w innej szkole.Czy w razie likwidacji szkoły należy mu się odprawa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany został zatrudniony w niepełnym wymiarze godzin, na czas określony na podstawie mianowania w wymiarze 10/18 od 1 września 2019 do 31 sierpnia 2020. Od 9 września przydzielono mu 1 godzinę nauczania indywidualnego. Czy należy sporządzić aneks do umowy na podstawie mianowania, czy tylko dać pisemną informację o przydziale godziny na okres 9 września 2019 - 26 czerwca 2020 (jakie informacje powinien zawierać taki dokument?
Jeżeli nauczyciel dyplomowany zatrudniony na umowę o pracę na czas określony z powodów organizacji pracy szkoły otrzymał 14/18 i od 9 września otrzymał 1 godzinę nauczania indywidualnego. Czy w takim przypadku należy sporządzić aneks czy wystarczy informacja o dodatkowym przydziale?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe