Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor szkoły może sprawdzić trzeźwość ucznia na terenie szkoły za pomocą alkomatu, czy jest to działanie zarezerwowane tylko dla policji?
Jeśli w statucie szkoły nie przewidziano zapisu dotyczącego prawa do sprawdzenia trzeźwości ucznia, obowiązek ten zostaje przeniesione na funkcjonariuszy policji. Opisana sytuacja jednocześnie obliguje dyrektora do podjęcia pewnych działań.
Dyrektor jest zobowiązany do zweryfikowania trzeźwości ucznia podejrzanego o nietrzeźwość
Dyrektor szkoły, który otrzyma informację o tym, że uczeń przebywający na terenie szkoły znajduje się pod wpływem alkoholu, ma obowiązek podjęcia działań pozwalających potwierdzić ten fakt. O sprawie powinien zostać poinformowany pedagog szkolny lub psycholog, wychowawca klasy, rodzice lub opiekunowie prawni ucznia.
Badania alkomatem można dokonać, o ile dopuszcza je status szkoły
Jeżeli statut szkoły nie przewiduje prawa do badania uczniów alkomatem, to dyrektor szkoły jest zobowiązany wezwać policję, która stwierdzi trzeźwość ucznia.
Jeśli dziecko jest niepełnoletnie, o zaistniałej sytuacji należy powiadomić rodziców i sąd rodzinny
Policja może przewieźć ucznia do izby wytrzeźwień albo do policyjnych pomieszczeń. O tym fakcie należy powiadomić rodziców i sąd rodzinny – jeśli uczeń nie ukończył 18 lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły publicznej przekazanej stowarzyszeniu ma obowiązek przedstawienia projektu planu finansowego szkoły organowi prowadzącemu, radzie rodziców? W ogóle czy musi tworzyć taki plan?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych, kształcącym w formie zaocznej, nie można (zgodnie z zapisami obowiązującego rozporządzenia) prowadzić języka polskiego w zakresie rozszerzonym? Zanim otrzymam odpowiedź, że można, proszę policzyć godziny minimum.
Zgodnie z rozporządzeniem na przedmioty obowiązkowe (lit. a) należy przeznaczyć 570 godz. w cyklu, na przedmioty rozszerzone i uzupełniające - 250 godz. Razem 820 godz. min.
Z ust. 10 wynika 846 godz., czyli 26 godz. pozostaje do dyspozycji dyrektora (zgodnie z rozporządzeniem - na zwiększenie minimalnej liczby godzin).
Przedmioty w zakresie rozszerzonym mają być 2; jeżeli wezmę język polski 125 godz. min. i jeden z przedmiotów typu historia , geografia..., również 125 godz., to zabraknie godzin na przedmioty uzupełniające - czyli tak nie można.
Jeżeli wybiorę język polski 125 godz. i drugi przedmiot za 90 godz. (razem 215 godz.), to zostaje mi tylko 35 godz. (na jeden przedmiot uzupełniający). Ponieważ nie realizuję w takim układzie w zakresie rozszerzonym ani historii (ust. 4), ani geografii, biologii, chemii lub fizyki (ust. 5), powinnam wprowadzić 2 przedmioty uzupełniające - czyli brakuje mi 35 godz.
W związku z powyższym, nie mogę założyć wprowadzenia przedmiotu rozszerzonego język polski (nawet jeżeli chciałabym skorzystać z godzin dyrektorskich - co jest niezgodne z przepisami - to i tak zabraknie mi 9 godzin).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie „ zapytanie o cenę” na zakup środków czystości? Szkoła przeprowadziła postępowanie (nie z ustawy o zamówieniach publicznych, a wg. wewnątrzzakładowych procedur –wartość zamówienia poniżej 30 tys. euro ) na zakup i dostawę środków czystości. Przystąpiły 3 firmy, wybrano ofertę najkorzystniejszą, poinformowano o wynikach wszystkich. Po 3 tygodniach oferent, który przegrał domaga się kserokopii oferty, faktury zakupu i zapowiada, że będzie kontrolował asortyment zakupu. Proszę o odpowiedź na pytanie i podstawę prawną: 1. Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie o zapytanie o cenę na zakup środków czystości mimo, że został poinformowany o wynikach? 2. Czy oferent który brał udział w postępowaniu i przegrał może sprawdzić ilość i asortyment dostarczonego towaru?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać pozyskiwanie i gospodarowanie funduszami Rady Rodziców?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wygrywa konkurs na stanowisko dyrektora w innej szkole. jak powinno wyglądać jego przejście? (nauczyciel dyplomowany, umowa na czas nieokreślony).jakie obowiązują procedury? Szczególnie, jak rozwiązać stosunek pracy z tym nauczycielem? Czy na zasadzie przeniesienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe