Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje możliwość wydania świadectwa pracy (za rok 1981) byłemu nauczycielowi, jeżeli w archiwum brak akt osobowych, są natomiast zapisy w księdze protokołów z zebrań rady pedagogicznej oraz świadkowie, którzy potwierdzają okres zatrudnienia?
Jeżeli jest pewność, że nauczyciel był pracownikiem tej a nie pracownikiem oddelegowanym z innej placówki, po przeanalizowaniu informacji świadków, dostępnej dokumentacji i po ewentualnym potwierdzeniu okresu opłacania składek za nauczyciela przez placówkę jako płatnik w ZUS, nauczycielowi należy wystawić świadectwo pracy po ustaleniu faktu i okresu zatrudnienia – art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik obsługi w roku 2012 otrzymał nagrodę jubileuszową za 20 lat pracy- czyli następną za 25 lat pracy powinien otrzymać w roku 2017. W tym roku tz. 2016 dostarczył zaświadczenie z Urzędu Pracy, iż przez 3 lata i 11 miesięcy przed podjęciem pracy w tut. szkole otrzymywał zasiłek dla bezrobotnych z Urzędu Pracy, który jak wiemy wlicza się do okresu pracy wymaganego do nabycia i zachowania uprawnień pracowniczych, więc do nagrody jubileuszowej również. W tym roku staż pracy pracownika wynosi łącznie 27 lat i 11 miesięcy. Nie otrzymał on nagrody jubileuszowej za 25 lat pracy- jak w świetle przepisów wybrnąć z tego problemy. Czy nagroda jubileuszowa za 25 lat pracy przepadła pracownikowi, czy należy ją wypłacić? Dziękuję za wszelka pomoc.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z powodu nie wyrażenia zgody na ograniczenie etatu, nauczyciel otrzymał wypowiedzenie umowy na dzień 31.08.2017 r.
W grudniu 2017 r.gdyby nauczyciel pozostał w stosunku pracy, otrzymałby nagrodę jubileuszową (35 lat) .Czy mimo wszystko powinna być wypłacona nagroda jubileuszowa w danym roku kalendarzowym czy zgodnie ze świadectwem pracy - nauczyciel w dniu rozwiązania umowy traci prawo do w/w nagrody.
Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawidłowo naliczono dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły? Dodatek funkcyjny dla sekretarza szkoły nalicza się zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. W rozporządzeniu tym nie ma określonych konkretnych kwot dodatku dla sekretarzy szkól, a są tylko pewne ograniczenia co do jego maksymalnej wysokości. W przypadku sekretarzy szkół zostało zastrzeżone, że dodatek funkcyjny nie może przekroczyć 80% najniższego wynagrodzenia zasadniczego. Na obecną chwilę w gminie najniższym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie wynoszące 1850,00 zł brutto, czyli maksymalna kwota przyznanego dodatku to 1480,00. Czy jeśli sekretarz ma wyższą zasadniczą i jest naliczony dodatek funkcyjny 20% od jego zasadniczej, ale nie przekracza kwoty 1480,00 to jest to błędne naliczenie ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel psycholog bez przygotowania pedagogicznego zatrudniony na podstawie art. 10 ust. 3 KN powinien mieć przydzielony dodatek wiejski?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej od 01.09.2019 r., która ma siedzibę główną i dwie lokalizacje dodatkowe. Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze odbywają się we wszystkich trzech budynkach w sumie mam 11 oddziałów klas I-VIII i 3 oddziały przedszkolne. W tamtych budynkach dodatkowych wyznaczyłam moich zastępców podczas rady pedagogicznej. Jak prawnie uregulować ich stanowiska? Czy powinnam mieć zastępców w tamtych szkołach i kto ich powołuje (ja czy organ prowadzący)? Jaki powinien być ich zakres obowiązków?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe