Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje obowiązek niszczenia świadectw szkół już nieistniejących (np. Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych). Jeśli tak, to na jakiej podstawie prawnej należy się oprzeć. I drugie pytanie z tym tematem związane - czy wystawiając duplikat dokumentu absolwentowi szkoły nieistniejącej należy to zrobić właśnie na 'starym' druku czy po prostu wypisać taki duplikat 'komputerowo' na 'zwykłej kartce papieru' zachowując układ oryginalnego druku?
Druki świadectwo szkolnych są drukami ścisłego zarachowania, dlatego są ewidencjonowane (§ 5 ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2014 r., poz. 893), a zasady postępowania z takimi drukami określa każda jednostka oświatowa w swoich wewnętrznych regulacjach dotyczących postępowania z takimi drukami. Przepisy wprost nie określają obowiązku, ani sposobu zniszczenia zbędnych druków – jest to uzależnione od wewnętrznych procedur.
Duplikat świadectwa wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a na końcu dokumentu dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa szkolnego wydaje kurator oświaty, a szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną - organ jednostki samorządu terytorialnego (§ 22 ust. 5 i 8 ww. rozporządzenia MEN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam już zgodę organu prowadzącego na wprowadzenie klasy/oddziału sportowego. Bardzo proszę o podanie kolejnych czynności jakie powinien wykonać dyrektor szkoły w celu utworzenia klasy? Czy mam wydać zarządzenie dyrektora o regulaminie klasy/oddziału sportowego, rekrutacji itp.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rada Gminy ustaliła maksymalną kwotę dofinansowania do dokształcania nauczycieli, związki zawodowe pozytywie zaopiniowały plan podziału środków na poszczególne placówki w gminie i na poszczególne formy kształcenia.
Czy dyrektor przydzielając kwoty poszczególnym nauczycielom musi zasięgać opinii związków zawodowych?
Czy wprowadzając szkolny regulamin dofinansowania musi również zasięgać opinii ZZ. Czy regulłami taki wprowadza zarządzeniem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak opracować procedurę monitorowania realizacji podstawy programowej przedszkola?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnym stanie rzeczy (poluzowanie obostrzeń związanych z reżimem sanitarnym) jest możliwe zorganizowanie klasyfikacyjnej rady pedagogicznej stacjonarnie, z zachowaniem wytycznych GIS?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna poradni psychologiczno-pedagogicznej ma obowiązek opiniowania dokumentów (wewnętrznych aktów prawnych) regulujących pracę poradni np. Regulaminu pracy, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Instrukcji kancelaryjnej itp.? Jeżeli jest taki obowiązek, to z jakich przepisów prawnych to wynika?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe