Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jak szkoła zgłosiła do sio ucznia, za którego otrzymała mniej pieniędzy to czy podczas kontroli starostwo otrzymuje zwrot od ministerstwa za danego ucznia? Podam przykład Uczeń ma upośledzenie umiarkowane natomiast do sio został podany jako uczeń z upośledzeniem lekkim. Wynika z tego że Starostwo nie otrzymało takiej subwencji oświatowej jaką powinno. Czy starostwo może się starać o zwrot części subwencji od MEN których nie dostało z powodu błędu szkoły?
Przepisy ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. 2017, poz. 2203 z późniejszymi zmianami), nie przewidują w swojej treści sytuacji jak opisana w pytaniu. Tym samym należy rozliczyć subwencję oświatową na zasadach ogólnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy organ prowadzący może odmówić utworzenia I klasy szkoły podstawowej jeśli do I klasy zapisało się 4 uczniów z obwodu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę ogólnodostępne przedszkole niepubliczne. Wśród naszych wychowanków jest pięcioro dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanymi ze względu na ZA i Autyzm. W związku z tym proszę o informację, jakie na dzień dzisiejszy (lub też od 1.09.2017 r) według Prawa oświatowego, wykształcenie powinien posiadać nauczyciel wspomagający takie dzieci, oraz czy mam obowiązek w ogóle takiego nauczyciela zatrudnić? Jeśli tak, to czy do każdego dziecka powinien być inny nauczyciel? Czy wystarczy, że zatrudnię pomoc nauczyciela, bądź też drugiego nauczyciela z ukończoną pedagogiką przedszkolną, ale nie pedagogiką specjalną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy Rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania art.8. Czy zgodnie z tym art. w klasie VII jest 1 godzina dyrektorska i w VIII też 1? Czy to jest 1 godzina na cykl VII-VIII i wybieram sobie czy przydzielam w VII czy w VIII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Rodziców może rozpocząć działalność, jeżeli przedstawiciel jakieś klasy nie został wybrany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do kl IV szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczennica, która posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną: intelektualną, wzrokową i ruchową. Rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy psych - ped. określa tygodniowy wymiar zajęć 2 godz. rewalidacji na ucznia. Uczennica ma zalecenia pracy z tyflopedagogiem, logopedą, oligofrenopedagogiem, i rehabilitantem ruchowym. Czy tych 4 specjalistów muszę zatrudnić na 2 godz. po 0,5 dla każdego. Czy mogę po 1 godz. dla każdego specjalisty. Tyflopedagog i oligofrenopedagog w ramach 2 godz. rewalidacji, a logopeda i rehabilitacja ruchowa w ramach ogólnej pomocy psych. -ped.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe