Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy magister edukacji wczesnoszkolnej i oligofrenopedagog ma kwalifikacje do uczenia od nowego roku szkolnego w klasie czwartej szkoły podstawowej specjalnej dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
TAK – nauczyciel będący magistrem edukacji wczesnoszkolnej i posiadający kawalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki może pracowac z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym na każdym etapie edukacji w szkole podstawowej. Nauczyciel ten realizuje bowiem podstawę programową zgodnie z Załącznikiem nr 3 do rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z dnia 24 lutego 2017 r. poz. 356)
Kwalifikacje w/w nauczyciela określa obecnie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2015 r. poz. 1264), wskazując, iż kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną nadają: studia magisterskie, studia pierwszego stopnia, studia wyższe, studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki lub zakład kształcenia nauczycieli w specjalności oligofrenopedagogika.
Projekt nowego rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli z dnia 8 lutego 2017r. – utrzymuje w/w zapis.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły podstawowej podlega Sekretarzowi gminy czy Wójtowi?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym niepubliczną szkołę podstawową. Szkoła posługuje się tym samym numerem NIP co osoba fizyczna, odrębne są numery REGON. Z dniem 31 sierpnia szkoła niepubliczna będzie likwidowana, a w jej miejsce z dniem 1 września powstanie szkoła publiczna prowadzona przez tę samą osobę fizyczną.
1. Czy w związku z tym konieczne są zmiany w CDEiG w związku z likwidacją szkoły?
2. Jak powinna wyglądać likwidacja takiej szkoły w kwestiach kadrowych i podatkowych? Czy powinniśmy dać wypowiedzenia pracownikom i zawrzeć z nimi nowe umowy w szkole publicznej? Co z PIT 11, PIT 4R i wyrejestrowaniem pracowników? Co z pracownicą, która jest w ciąży i w dniu likwidacji będzie na zasiłku macierzyńskim? Pracownicy mają umowy z niepubliczną szkołą, natomiast płatnikiem podatku i składek ZUS jest osoba fizyczna.
3. Osoba fizyczna prowadząca szkołę prowadzi KPiR, czy w związku z likwidacja powinna być otwarta nowa KPiR? Co z wyposażeniem zakupionym z dotacji? Czy powinny być przekazane protokołem przekazania kolejnej placówce?
Inne Przeczytaj odpowiedź - Organ prowadzący wpadł, na pomysł, że aby było taniej będzie transport uczniów taksówką do szkoły z miejsca zamieszkania do szkoły i na powrót. Jest to obwód szkoły, nie ma komunikacji publicznej. Do tej pory przejazd uczniów odbywał się według spisanej umowy z przewoźnikiem, który ma do tego uprawnienia / mały busik/. Czy dyrektor szkoły ma prawo się nie zgodzić na przewóz uczniów taksówką i nie podpisywać umowy w takiej sytuacji? Z przejazdu korzystają uczniowie z klasy I SP 6 lat ponad 3 km i uczniowie z gimnazjum ponad 4 km drogi od domu. Problem jest w tym, że na 6 osób zgłoszonych do przejazdu czasem jadą busem 3 lub 4, czy 5 osób, a czasem wszyscy zgłoszeni do przejazdów. Proszę o poradę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób szkoła jako jednostka budżetowa powinna rozliczyć się z uzyskanych w loterii fantowej dochodów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy 500+ dla nauczycieli. Nauczycielka oddziału przedszkolnego posiada ustalony jednolity obowiązkowy tygodniowy wymiar godzin, ponieważ w szkole realizuje lekcje muzyki. Czy należy się jej dodatek 500+?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe