Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy mogę prosić o opinię nt. likwidacji godzin karcianych? Do czego zobowiązują zmienione przepisy nauczyciela, dyrektora szkoły i organ prowadzący?
Sam fakt likwidacji godzin z art. 42 Karty Nauczyciela zwalnia z obowiązku ich prowadzenia. Wg zatem mojej opinii, oznacza to, że ani dyrektor (ani nauczyciel) nie musi rozliczać się z tych godzin, prowadzić ewidencji, zapisów, kontroli itp.W związku z tym, że dyrektor odpowiada za poziom i wyniki nauczania, ma prawo zdecydować, czy i jakie godziny zajęć pozalekcyjnych będą odbywać się w szkole. Natomiast Karta Nauczyciela nie wprowadza żadnego takiego obowiązku zamiast w/w godzin.
Podstawa prawna: Karta Nauczyciela ustawa z dnia 26.01.1982 r. (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka może równolegle zostać objęte nauczaniem indywidualnym (oczywiście za zgodą organu prowadzącego).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy każdy uczeń posiadający orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim bądź umiarkowanym powinien mieć zajęcia rewalidacyjne. Czy to muszą być zajęcia indywidualne czy mogą być w grupie 2-3 osób? Czy mogą być realizowane w ramach tzw. karcianych? Czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny obligatoryjnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu można utworzyć tzw. zerowke na dwie grupy? Liczba dzieci jest większa niż może pomieścić sala (sala jest mala). Czy można np. tak jak jest to w niektórych szkołach podzielić dzieci: np. Jedna grupa ma zajęcia w rannych godz. a druga w późniejszych? Spotkałam się z różnymi opiniami na temat m2 na dziecko w przedszkolu. Jak to w rzeczywistości jest? Ile m2 przypada na jedno dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w sytuacji, kiedy nauczyciel stażysta nie przedłoży planu rozwoju zawodowego?
- Czy dla uczenia klasy IV, który posiada nauczanie indywidualne ze względu na niepełnosprawność sprzężoną- ruchową, niedowidzenie i intelektualna w stopniu lekkim podobnie jak w klasach młodszych prowadzi się dziennik nauczania indywidualnego, czy można dla niego założyć normalny dziennik szkolny. Czy takiego ucznia ocenia się stopniami cząstkowymi czy w formie opisowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe