Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel grupy przedszkolnej powinien dać rodzicom opinię dotyczącą postępów, zachowania dziecka w przedszkolu po I półroczu?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977) zobowiązuje nauczyciela przedszkola do przeprowadzenia analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w przedszkolu. Tę tzw. diagnozę przedszkolną sporządza się na początku roku poprzedzającego rozpoczęcie nauki w I klasie. Przepisy nie zobowiązują natomiast przedszkola do sporządzania opinii dotyczącej postępów dziecka, które w młodszym wieku korzysta z edukacji przedszkolnej, ale obowiązek taki mogą nakładać na nauczyciela wewnętrzne regulacje obowiązujące w danym przedszkolu (np. statut, czy koncepcja pracy przedszkola).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami zebranie Rady Pedagogicznej w dniu np. 27 sierpnia br. może odbyć się w formie zdalnej, czy też koniecznie w formie stacjonarnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinny być w szkole odnośnie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jeśli mamy uczniów z opiniami (nie mamy nikogo z orzeczeniem)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem (Asperger) nie mający w zaleceniach zajęć rewalidacji musi mieć obowiązkowo takie zajęcia? Rozumiem , że taki uczeń musi mieć zajęcia z socjoterapii (które nie są jednak rewalidacją).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Troje dzieci sześcioletnich - z oddziału przedszkolnego zostało zakwalifikowanych do wsparcia logopedycznego . Logopeda zabiera te dzieci na zajęcia w czasie ramowym ( 5 godz.) gdy przewidziany jest czas na zabawy spontaniczne, zgodne z zainteresowaniem . Czy taka organizacja zajęć z logopedą jest zgodna z prawem ? Podobnie jest z zajęciami wczesnego wspomagania dziecka. Czy można tak organizować zajęcia czy też czas dowolny zabawy jest traktowany jako czas ramowy i oba rodzaje zajęć należy organizować po piątej jednostce ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kompletny arkusz ocen dla LO ma 4 strony. Uczeń przychodząc z innej szkoły np. z klasy I ma wypełniony arkusz str 1, 2.
Nowa szkoła zakłada nowy arkusz str 1 i wypisuje oceny dla klasy 2 na str 2. Kończąc naukę uczeń w nowej szkole uczeń będzie miał arkusze str 1, 2, 3 czyli nie będzie 4 stron. Czy tak jest prawidłowo?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe