Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył studia magisterskie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna i podyplomowe na kierunku pedagogika ogólna, może prowadzić zajęcia z dzieckiem autystycznym w oddziale przedszkolnym? W rozporządzeniu jest mowa o pedagogice specjalnej. Czy wyżej wymienione kierunki wystarczą do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania?
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, wszystkie w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka albo w innym zakresie, ale ukończyła ponadto studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
Kwalifikacje posiada też osoba, która ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz osoba posiadająca kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie jakie pensum należy zastosować do godzin doradztwa zawodowego, których realizacja wynika z ramowego planu nauczania (10 godzin na klasę w klasach 7 i 8) w stosunku do nauczyciela zatrudnionego w szkole jako nauczyciel pedagog w pełnym wymiarze godzin (posiada także kwalifikacje do prowadzenia zajęć doradztwa zawodowego) w przypadku powierzenia temu nauczycielowi realizacji godzin doradztwa zawodowego jako ponadwymiarowych - czy godziny powinny być rozliczane z pensum 18-godzinnego jako lekcje wynikające z ramowego planu nauczania czy też 22-godzinnego jak wynika z pensum doradcy zawodowego? Pragnę podkreślić, iż nauczyciel nie jest zatrudniony w szkole jako doradca zawodowy, jedynie ma powierzone godziny ponadwymiarowe a zatrudniony jest na stanowisku pedagoga szkolnego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy poniższy zapis w umowie, jest prawidłowy (głównie chodzi o podstawę prawną): 1. Strony ustaliły następujące warunki umowy:
a/ Pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy na stanowisku wychowawca świetlicy zgodnie z obowiązkami określonymi dla nauczycieli w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz. 1379 oraz z 2017 r. poz. 60) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw, a w zakresie nieuregulowanym w wymienionych ustawach, zgodnie z Kodeksem Pracy oraz statutem placówki, w wymiarze 8 godzin tygodniowo (w tym 5 godzin zajęć opiekuńczo - wychowawczych); b/ miejscem wykonywania pracy będzie Szkoła Podstawowa Nr...; c/ Pracodawca zobowiązuje się do wypłaty za wykonywaną pracę wynagrodzenia na zasadach określonych w przepisach powołanej wyżej ustawy - Karta Nauczyciela, rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 630) oraz regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LII/1581/2009 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 9 kwietnia 2009 r. i Uchwały Nr XXXIX/1036/2012 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie ustalenia regulaminu dotyczącego niektórych zasad wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach prowadzonych przez m. st. Warszawę, w tym miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w wysokości: ... zł
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
- Nauczycielka została zatrudniona na umowę na czas nieokreślony do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na 10/18 godzin tygodniowo. Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej jaką należy wpisać na świadectwie pracy w przypadku:
- śmierci dziecka
- braku zgody rodzica na przedłużenie nauki dziecku
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zwrócić się do nauczycielki będącej na L4 - ciąża, o przedłożenie zaświadczenia lekarskiego z którego wynikać będzie, że rokuje bądź nie powrót do pracy przed planowanym terminem porodu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe