Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, mgr filologii angielskiej, posiadający certyfikat z języka niemieckiego (otrzymany w trakcie robienia stażu na nauczyciela dyplomowanego) może uczyć tego języka w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej?
Tak, jeżeli certyfikat spełnia warunki określone w rozporządzeniu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli:
§ 11. 2. Kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach, szkołach i placówkach, o których mowa w § 2 ust. 1, § 3, 4 i 9, z wyjątkiem nauczycielskich kolegiów języków obcych, posiada osoba, która:
4) ukończyła studia wyższe na dowolnym kierunku (specjalności) i legitymuje się:
a) świadectwem złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego stopnia II, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, lub
b) świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r.:
ŚWIADECTWA POTWIERDZAJĄCE ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH:
2. Zaawansowana znajomość języka:
2) język niemiecki:
a) Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP), Goethe-Institut,
b) Goethe-Zertifikat C1, Goethe-Institut,
c) Deutsches Sprachdiplom Zweite Stufe (DSD II), Kultusministerkonferenz,
d) Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) C1 Oberstufe Deutsch, Österreich Institut;
3. Biegła znajomość języka:
2) język niemiecki:
a) Grosses Deutsches Sprachdiplom (GDS), Goethe-Institut,
b) Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS), Goethe-Institut,
c) Goethe-Zertifikat C2 - Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP), Goethe-Institut,
d) Goethe-Zertifikat C2: GDS, Goethe-Institut;
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest konieczne wliczanie do etatu godzin indywidualnego nauczania nauczycielowi o niepełnym wymiarze zatrudnienia? Uczeń, któremu przyznano nauczanie indywidualne często ma dużą absencję w szkole. Zdarza się także, że z różnych przyczyn takie nauczanie jest przerywane, np uczeń odchodzi ze szkoły.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca w internacie może pełnić dyżur dłużej niż 12 godzin w związku z zastępstwem za chorego wychowawcę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam!
Dyrektor szkoły wystąpił do Organu Prowadzącego o rezygnację z funkcji dyrektora szkoły. Organ przyjął rezygnację: powód wybór na v-ce starostę. Nauczyciel jednak nie wystąpił z wnioskiem do dyrektora o udzielenie urlopu bezpłatnego. Czym to skutkuje?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę skorzystać przy zatrudnieniu nauczyciela mianowanego na czas określony (na 2 lata )z art. 10 ust 7 KN? Ten nauczyciel po 2 latach będzie uzupełniał u mnie etat, ponieważ nie będzie już klas gimnazjalnych. Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, w którego skład wchodzą przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. W tym roku powołano w Organie Prowadzącym Referat ds. Oświaty, w którym pracują kadrowa, księgowa oraz referent organizacyjny. Ponadto powołano stanowisko kierownika referatu z następującym zakresem obowiązków. 1. organizowanie i kierowanie praca referatu w tym określenie obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników. 2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp. 3. nadzór merytoryczny nad wykorzystaniem środków pieniężnych wydatkowanych przez jednostki oświatowe. 4. zatwierdzenie do wypłaty wszystkich płatności związanych z funkcjonowaniem referatu i placówek oświatowych. 5. nadzór nad prawidłową obsługą administracyjną, finansową i organizacyjną Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 6. podejmowanie czynności organizacyjnych w sprawie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 7. koordynowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektora Zespołu. przygotowanie projektów składu komisji konkursowych do wyłonienia kandydatów na stanowisko dyrektora Zespołu. 8. opiniowanie i przedkładanie do zatwierdzenia wójtowi projektów organizacji roku szkolnego. 9. przygotowanie w porozumieniu z dyrektorem Zespołu projektów planów finansowych. 10. ustalenie terminów inwentaryzacji majątku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 11. określenie potrzeb i planowanie inwestycji, modernizacji i remontów obiektu Zespołu. 12. kontrola nad prawidłowym przygotowaniem Zespołu do realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. 13. organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły na terenie gminy. 14. organizowanie wypoczynku dzieci w okresie ferii i wakacji. 15. współdziałanie z organami nadzoru pedagogicznego, instytucjami kulturalno-oświatowymi, związkami zawodowymi oraz innymi organizacjami w zakresie realizacji zadań oświatowych. 16. przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących działalności referatu i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. 17. wykonanie innych zadań oświatowych w zakresie udzielonych upoważnień lub wynikających z odrębnych przepisów. Bardzo proszę o odpowiedź, czy kierownik referatu oświaty ma tak szeroki dostęp do wszystkiego co się dzieje w szkole. Moim zdaniem połowa wyżej wymienionych zadań jest niezgodna z prawem.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe