Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Zgodnie z § 15 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, szkołach podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, gimnazjach specjalnych, oddziałach specjalnych w gimnazjach ogólnodostępnych, szkołach ponadpodstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3 i § 4, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciel, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w danym typie szkoły, po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki, będzie mógł uczyć religii w danym typie szkoły specjalnej (pkt. 2 powyższego przepisu). Nie posiada on kwalifikacji do nauczania innego przedmiotu zgodnie z § 3 i § 4 Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka od 22.05.2012 r. do 01.01.2013 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim w związku z ciążą. 02.01.2013 r. urodziła dziecko i otrzymała urlop macierzyński od 02.01.2013 r. do 21.05.2013 r. (20 tyg.). Na wniosek nauczycielki udzielono dodatkowego urlopu macierzyńskiego od 22.05.2013 r. do 18.06.2013 r. (4 tyg.). Nauczycielka złożyła wniosek o uzupełniający urlop wypoczynkowy za 2012 r. od 19.06.2013 r. do 28.06.2013 r. (10 dni) i od 01.09.2013 r. do 02.10.2013 r. (32 dni, należny urlop uzupeł. - 42 dni). W okresie wakacji będzie korzystać z bieżącego urlopu wypoczynkowego. Od 03.10.2013 r. do 01.01.2014 r. ww. zamierza korzystać z urlopu rodzicielskiego. Czy prawidłowo będzie udzielony urlop uzupełniający i rodzicielski? Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony w placówce publicznej na czas określony od 23 maja 2022 r. do 6 czerwca 2022 r. w wymiarze etatu 16/18. Czy przysługuje mu urlop i w jakim wymiarze, na jakiej podstawie prawnej? Jaką podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy należy wpisać do świadectwa pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na czas nieokreślony w wymiarze 10 godz na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze otrzymał 3 - miesięczne wypowiedzenie umowy o pracę na podstawie art. 27 KN (ukończenie przez uczennicę 25lat). Czy nauczycielowi należy się odprawa w związku z wypowiedzeniem umowy o pracę?
- 2. Czy w związku z zmianą kwoty minimalnego poziomu wynagradzania w kategoriach zaszeregowania dyrektor szkoły dotychczas miał XIX kategorię, a obecnie XVIII. Z tabeli zszeregowania obecnie jest po zmianie w kategorii XVIII i kwota 4800 zł. Czy dyrektor mając obecnie zasadnicze jako nauczyciel dyplomowany (kwota zasadnicza 4550 zł) powinien mieć zmienione na kwotę 4800 zł? Dodam, że dodatkowo mam wypłacane wysługę, motywacyjny, dodatek kierowniczy jako składniki poborów. Proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniliśmy nauczyciela kontraktowego na zastępstwo nieobecnego nauczyciela od 12.03.2012r. do 30.06.2012r., czy nauczycielowi należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop, czy przedłużyć umowę o pracę o czas urlopu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe