Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył oligofrenopedagogikę może prowadzić zajęcia z dzieckiem posiadającym opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm., kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ma osoba, która: 1) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz ma przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz ma przygotowanie pedagogiczne, lub 4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20 ww. rozporządzenia. Oligofrenopedagog bez specjalizacji na studiach z WWRD lub bez ukończonych studiów podyplomowych w tym zakresie nie ma wystarczających kwalifikacji do prowadzenia zajęć z WWRD.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako szkoła publiczna podlegamy przepisom o kontroli zarządczej. Naszym obowiązkiem jest prowadzenie dokumentacji kontroli zarządczej. O jakiego typu dokumentację chodzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Budynek szkoły został zalany w wyniku awarii . W okresie wakacyjnym trwało osuszanie, przygotowanie sal,remont sali gimnastycznej.Na przełomie sierpień/wrzesień pojawiła się konieczność zaplanowania remontu podłóg i ścian na korytarzach szkolnych. Organ prowadzący w związku z tym zabezpieczył środki na remont.
Podczas obecności uczniów w budynku jest to działanie niewykonalne. Żeby je zrealizować należałoby zawiesić naukę w szkole albo "ewakuować" do innej szkoły prowadzonej przez organ lub do budynku szkoły niepublicznej. kto i jakie działania powinien podjąć? czy należy uzyskać zgodę z KO czy wystarczy informacja o podjętej decyzji. Jaka jest tu rola dyrektora szkoły-oprócz tej, że organizuje remont? Jak a rola organu prowadzącego. bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W obecnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego, obowiązującej od 1 września 2017 roku nie ma zapisu na temat tworzenia dla dzieci 6-letnich Indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka oraz przygotowywania Informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w klasie I. Czy oznacz to, że nauczyciele zwolnieni zostali z opracowywania tej dokumentacji? Nie ma również zapisu na temat proporcji zagospodarowania czasu (czas na zabawę, zajęcia dydaktyczne, wyjście na powietrze). Czy brak tego zapisu pozostawia nauczycielowi dowolność czasową w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, nauczyciel odwołał się od oceny pracy dokonanej na wniosek Kuratora Oświaty. Czy konieczność poinformowania nauczyciela na piśmie o dokonywanej ocenie, co najmniej na miesiąc przed tym faktem, musi być pismem konkretnie skierowanym do nauczyciela? Czy za formę pisemną można uznać sms-a, z krótka informacją o tej ocenie? Czy formą pisemną może być protokół z posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dyrektor przedstawił plan nadzoru pedagogicznego, w którym zawarł informację o ocenie pracy nauczyciela na wniosek Kuratorium oraz wskazał termin jej dokonania oraz fakt, ze nauczyciel ów protokół podpisał? Czy jest to rażące naruszenie przepisów, jeśli nie dochowano innej formy pionformowania nauczyciela na piśmie? Czy przekazanie informacji drogą mailową o planowanym terminie zapoznania nauczyciela z projektem oceny pracy i wskazanie, ze swoje uwagi i spostrzeżenia może zgłosić na piśmie, jednak nie później niż 3 dni od daty zapoznania z projektem oceny oraz, że przy zapoznawaniu z projektem może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakłądowej organizacji związkowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, w którym zajęcia odbywają się w formie kursów dla uczniów jest zobowiązany do realizacji "godzin karcianych"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe