Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi współorganizującemu proces nauczania przysługują dodatki (np. za warunki pracy)? Jeśli tak, to jakie i jaka podstawa prawna to reguluje? Wspomniany nauczyciel współorganizuje proces edukacji w klasie I, do której uczęszcza dziecko z autyzmem.
Nauczycielowi nie przysługuje dodatek za warunki pracy o którym mowa w art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2215. Zamknięty katalog zajęć, za prowadzenie których przysługuje dodatek za warunki pracy – za pracę odpowiednio w warunkach trudnych oraz uciążliwych – zawiera § 8 i 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (t.j. Dz.U. 2014 r., poz. 416 ze zm.). Nie należy do nich praca tzw. nauczyciela wspomagającego z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, bez względu na rodzaj niepełnosprawności ucznia, ponieważ taki rodzaj zajęć (ani nawet rodzaj niepełnosprawności ucznia) nie jest wymieniony w § 8 i 9 rozporządzenia. W szczególności nauczyciel wspomagający nie prowadzi nauczania indywidualnego z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – czyli obowiązkowych zajęć edukacyjnych (dydaktycznych) w miejscu pobytu ucznia posiadającego obydwa orzeczenia poradni, a taki właśnie rodzaj zajęć jest m.in. wynagradzany dodatkiem za warunki pracy (§ 8 pkt 8 rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość przesłani mi skanu pisma MEN do kuratorów oświaty w sprawie planowania i realizacji godzin z art. 42 KN?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego przy SP w roku szk. 2018/19 będą uczęszczać dzieci 5 i 6 letnie. Czy dopuszcza się (jeśli tak to ile godz.) łączenie zajęć z klasą I SP? Łączenie takie jest planowane ze względu na małą liczbę dzieci w tych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytania dotyczą wypełniania świadectwa uczniom szkoły podstawowej.
1. Czy dobrze rozumiem, że uczniom kl. IV i VII wpisujemy w rubryce "Inne zajęcia" zajęcia z wych. do życia w rodzinie?
2. Co z uczniami z powyższych klas, którzy nie chcieli chodzić na te zajęcia. Czy wpisujemy im ten przedmiot, a przy nim nie uczestniczył, czy w ogóle nie wpisujemy tego przedmiotu?
3. Co z uczniami kl. V i VI? Czy wpisujemy im i gdzie ten przedmiot? Co z dziećmi, które nie chciały chodzić na ten przedmiot?
4. Jaki i czy w ogóle wpisujemy uczniom kl. V i VI symbol przy obowiązkowym j. angielskim? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeśli uczeń I klasy będący pracownikiem młodocianym otrzymał ocenę niedostateczną z praktycznej nauki zawodu na koniec roku szkolnego i jednocześnie nie poprawił tej oceny do końca sierpnia może otrzymać promocję do II klasy w branżowej szkole I stopnia? Jaka jest podstawa prawna skreślenia z listy ucznia, który stracił praktyczną naukę zawodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rozwiązując umowę o pracę z powodu mniejszej ilości oddziałów na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym dotychczas zatrudnionym w niepełnym wymiarze może on się domagać odprawy pieniężnej powołując się na art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 13 marca 2003r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. W szkole pracuje 43 nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe