Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ocena opisowa ucznia przewidzianego do promowania do następnej klasy powinna zawierać sformułowanie: „Osiągnięcia edukacyjne ucznia oceniam pozytywnie”?
Rozdział 3a UoSO oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 nie zawierają wytycznych co do podsumowania opisowej oceny; taka ocena ma uwzględniać poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań i efektów kształcenia dla danego etapu edukacyjnego oraz wskazywać potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień. Ponadto ocena musi być sporządzona zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania określonym w statucie szkoły lub w wytycznych dyrektora, które mogą (ale nie muszą) wymagać dokonania sformułowania przedstawionego w pytaniu (art. 44b ust. 10 UoSO, art. 7 ust. 1 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Osoba ubiega się o pracę na stanowisku nauczyciela w technikum w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Ukończyła jednolite studia magisterskie z zakresu prawa oraz posiada kwalifikacje pedagogiczne. Pragnie uzupełnić swoje kwalifikacje o studia podyplomowe w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych w zawodzie technik ekonomista. Jaki powinien być godzinowy wymiar takich studiów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przepisach prawa oświatowego istnieje podstawa prawna do oceniania uczniów na podstawie średniej ważonej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica obecnie VI klasy posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej ze względu na słaby wzrok i słaby słuch. Ponieważ orzeczenie nie zawiera konkretnego wskazania o potrzebie zwolnienia z nauki drugiego języka, zastanawiam się, jak powinno z mojej strony wyglądać to w przyszłym roku. Czy mam wymagać nowego orzeczenia, czy wystarczy wniosek rodziców, a może pozwolić uczennicy na naukę drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który realizuje zajęcia edukacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w których wskazano potrzebę realizacji wybranych zajęć edukacyjnych indywidualnie z uczniem lub w grupie do pięciu uczniów, nabywa uprawnienia do wypłaty mu za te godziny dodatku do wynagrodzenia za warunki trudne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (szkoła podstawowa) może złożyć rezygnację z zajęć rewalidacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe