Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od 01.09.2016 r. można dziecko sześcioletnie uczęszczające do klasy pierwszej cofnąć do przedszkola np. na wniosek rodzica lub po uzyskaniu opinii z PPP o braku gotowości szkolnej lub emocjonalnej?
Na podstawie art. 16 ust. 1 i 1a UoSO po spełnieniu określonych wymogów dziecko w wieku 6 lat może rozpocząć naukę w szkole podstawowej. UoSO nie reguluje natomiast trybu cofnięcia takiego dziecka do przedszkola w trakcie roku szkolnego. Dziecku powinna zostać udzielona pomoc w szkole podstawowej lub poza nią – np. psychologczno – pedagogiczna, indywidualny tok nauki, itp. Ewentualnie dyrektor szkoły podstawowej mógłby (ale nie ma takiego obowiązku) na podstawie art. 154 § 1 KPA uchylić swoją decyzję o przyjęciu dziecka sześcioletniego do pierwszej klasy i powinien jednoczesne nadać jej rygor natychmiastowej wykonalności na podstawie art. 108 KPA, aby możliwe było szybkie zapisanie dziecka do przedszkola, przed uzyskaniem przez decyzję przymiotu ostateczności. Bez tej decyzji dziecko nie może wrócić do przedszkola. Ponieważ przepisy nie regulują szczegółowo trybu wydania takiej decyzji, rodzice powinni złożyć wniosek do dyrektora szkoły. Ponieważ stanowisko rodziców lub opinia nauczycieli uczących dziecko może okazać się niewystarczająca, rodzice powinni rozważyć zasięgnięcie opinii specjalistów, np. z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczen klasy V SP realizuje nauczanie indywidualne w domu. Od kilku tygodni odmawia współpracy z nauczycielami. Chowa się, nie odpowiada na pytania, jest bierny. W związku z tym materiał programowy nie jest realizowany. Jakie kroki należałoby podjąć w tym wypadku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile mam czasu na uzupełnienie starego SIO - licząc od dnia 31 marca... - dla Niepublicznego Punktu Przedszkolnego prowadzonego przez Fundację, uprzejmie proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto możne prowadzić zajęcia rewalidacyjne z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną? Jedną z nich jest niepełnosprawność intelektualna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2011/2012 dyrektor szkoły podstawowej na podstawie wskazań Rady pedagogicznej dostosowuje warunki i formy sprawdzianu do indywidualnych potrzeb ucznia. Czy jednak w dalszym ciągu o tym decyduje Poradnia P.P w swojej opinii
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile od 1 września 2018 r będzie wynosiło pensum nauczyciela rehabilitanta i nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, czyli tzw. terapię?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe