Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od września 2019 roku nauczyciel wygaszanego gimnazjum, który przejdzie w stan nieczynny i będzie pobierał z tego tytułu wynagrodzenie przez okres 6 miesięcy, może jednocześnie pracować i pobierać wynagrodzenie w innej szkole, w której znajdzie zatrudnienie?
Nauczyciel wygaszanego gimnazjum zostanie zwolniony w dniu 31 sierpnia 2019 r. i nie będzie przebywał w stanie nieczynnym od dnia 1 września 2019 r. Zgodnie bowiem z art. 226 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w roku szkolnym 2018/2019 z nauczycielami gimnazjów prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, zatrudnionymi na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, których dalsze zatrudnienie nie jest możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, rozwiązuje się stosunek pracy. Jednocześnie art. 226 PWuPO nie przewiduje przeniesienia tych nauczycieli w stan nieczynny. Ponieważ do nauczycieli wygaszanych gimnazjów nie stosuje się również przepisów art. 20 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. w tym o stanie nieczynnym, również na tej podstawie nie mogą z niego skorzystać – art. 227 PWuPO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można z subwencji opłacać wynagrodzenie rehabilitanta, który prowadzi zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji?
- Pracownik jest zatrudniony na stanowisku; pomoc nauczyciela, w zakresie wykonywanych czynności ma wpisane m.in. pilnowanie mienia lub ochrona osób i pracuje 24 godziny w tym niedziela potem ma 48 godzin wolne, a w następne dni pracuje po 8 godz.tj od 22.00- 6.00 rano, czwartą niedziele tygodnia ma wolną. Czy tak jest dopuszczalne? Zaznaczam że w rozporządzeniu dla pracowników samorządowych nie znalazłam stanowiska; pilnowanie mienia lub ochrona osób, więc dałam to w zakresie wykonywania czynności. W placówce jest potrzeba, aby pracownik pracował przez weekend 24 godziny.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku nauczyciela mianowanego i dyplomowanego zmiana warunków pracy dokładnie przejście z pełnego 18 godzinnego etatu na 14/18 skutkuje zmianą trybu nawiązania umowy o pracę z mianowania na zwykłą umowę o pracę.
Zmiana podyktowana jest redukcją godzin w związku z ze zmniejszoną ilością oddziałów
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
- Nauczyciel jest zatrudniony na stanowisku nauczyciela przedszkola w pełnym wymiarze czasu pracy - 25 godz. tygodniowo (ma do tego kwalifikacje). Dodatkowo ma kwalifikacje do logopedii, czy przyznając temu nauczycielowi godziny z logopedii (5 godz. ) należy mu zapłacić jak za godziny ponadwymiarowe ( z etatu 25 godz.) czy należy go zatrudnić dodatkowo na etat logopedy i zapłacić mu 5/20 jak wynikałoby z etatu (logopeda ma wymiar 20 godz./tyg.), a może jest jakieś inne rozwiązanie - proszę o podstawę prawną?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe