Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy opinie rady pedagogicznej powinny być podejmowane uchwałą, czy wystarczy zapis o zasięgnięciu opinii w protokole rady pedagogicznej?
Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy: 1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki; 2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki; 4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki; 5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów; 6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki; 7) ustalanie regulamin swojej działalności; 8) uchwalanie statutu lub zmian, jeśli w szkole nie działa rada szkoły. Natomiast rada pedagogiczna opiniuje w szczególności: 1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych, oraz organizację kwalifikacyjnych kursów zawodowych, jeżeli szkoła lub placówka takie kursy prowadzi; 2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki; 3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień; 4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych.Natomiast wyrażanie opinii może nastąpić poprzez podjęcie uchwały – jest to forma wyrażania opinii. Oznacza to, że przy kompetencjach stanowiących uchwała jest obowiązkowa, natomiast przy wyrażaniu opinii –nie, chyba, że np. organ nadzoru pedagogicznego wymaga takiej formy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor przyznał nagrody bez konsultacji rady pedagogicznej, związków. Czy jest podstawa prawna dotycząca przyznawania nagród? Gdzie można zgłosić takie postępowanie, bo on uważa że nie musi nikomu się tłumaczyć?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o uchyleniu statutu szkoły i uchwaleniu nowego statutu uwzględniającego liczne zmiany (na podstawie &82 i &84 rozporządzenia w sprawie "Zasad techniki prawodawczej)?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry! Nadal czekamy na odpowiedz - pytanie zadane 7.11.2011r. (chodzi nam o obiecane przykładowe dokumenty)
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o opracowanie dokumentu ,,Arkusz dojrzałości szkolnej dziecka 6 letniego" wg nowej podstawy programowej z 2017r.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaką instytucję ma prawo (obowiązek) zawiadomić szkoła, jeśli agresywne zachowanie ucznia w trakcie lekcji lub przerwy szkolnej stwarza realne zagrożenie dla innych dzieci i nauczyciel nie zawsze jest w stanie fizycznie zabezpieczyć inne dzieci przed nieprzewidywalną i nieuzasadnioną agresją ze strony ucznia? Mam na myśli sytuację, gdy doraźne wezwanie Policji lub rodzica skutkuje jedynie jednorazowym zabraniem dziecka ze szkoły, w kolejne dni sytuacja się powtarza. Rodzic telefonicznie się tłumaczy, że nie może na każde wezwanie odbierać dziecka ze szkoły ze względu na pracę i sporą odległość, którą ma do pokonania.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe