Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący szkołę (gmina) może mieć wgląd w dokumentację rekrutacyjną do szkoły? Rodzic w procesie rekrutacji wpisuje w karcie zgłoszenia adres zamieszkania dziecka i potwierdza to swoim podpisem. W regulaminie rekrutacji nie są wymagane dokumenty potwierdzające adres zamieszkania. Czy organ prowadzący może wymagać od dyrektora szkoły sprawdzenie, czy ten adres jest tożsamy z adresem figurującym np. w ewidencji opieki społecznej, czy pod tym adresem odprowadzane są śmieci za dziecko?
Organ prowadzący nie ma wglądu w dokumentację rekrutacyjną szkoły lub dotyczącą zgłoszenia do szkoły obwodowej, chyba że organ prowadzący byłby w stanie podać podstawę prawną takiego żądania, np. w związku z jakimś postępowaniem prowadzonym przez gminę, niedotyczącym naboru do szkoły. Dokumentację rekrutacyjną przechowuje szkoła na podstawie art. 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i ustawa ta nie przewiduje udostępniania jej do wglądu organowi prowadzącemu. Nie ma podstawy prawnej do tego, aby organ prowadzący wymagał od dyrektora szkoły sprawdzenia zgodności adresu zamieszkania, podanego przez rodzica, z ewidencją opieki społecznej ani ustalania faktu regulowania opłat za wywóz śmieci przez dziecko pod danym adresem. Obowiązek ustalenia aktualnego adresu zamieszkania (oraz przekazania go dyrektorowi obwodowej szkoły) spoczywa na gminie i nie ma podstawy prawnej do przerzucenia tego obowiązku na dyrektora szkoły (art. 41 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak często w roku szkolnym należy przeprowadzić obserwacje dzieci w grupie 3,4,5 latków dwa czy trzy razy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Według rozporządzenia w bursie szkolnej mogą mieszkać uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Czy istnieje możliwość, by w tego typu placówce mieszkali również uczniowie szkół podstawowych? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Lekcje biblioteczne.Czy obowiązują tzw. lekcje biblioteczne ,które mają prowadzić nauczyciele bibliotekarze- jaka jest podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje świetlica do godziny 14. Czy jeden rodzic może wymusić groźbami na dyrektorze zorganizowanie świetlicy do godziny 15? Co w sytuacji gdy po godzinie 14, kiedy nikogo już nie ma, dziecko siedzi na krzesełku na korytarzu szkolnym, czekając na mamę na godzinę 15, przypadkowo ulegnie jakiemuś wypadkowi? Czy rodzic może zaskarżyć szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinno znajdować się w statucie szkoły podstawowej w rozdziale: ,,Rodzaje nagród i warunki ich przyznawania uczniom oraz tryb wnoszenia zastrzeżeń do przyznanej nagrody''?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe