Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba zatrudniona z kodeksu pracy jako asystent nauczyciela w klasie I szkoły podstawowej posiadająca kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych może samodzielnie prowadzić z uczniem autystycznym, który jest w tej klasie, zajęcia rewalidacyjne?
NIE – bowiem asystent nauczyciela nie może prowadzić samodzielnie zajęć rewalidacyjnych z uczniem autystycznym. Ustawa o systemie oświaty, która po zmianach weszła w życie 4 czerwca 2014 r. określa wyraźnie, że:
do zadań asystenta nauczyciela w klasach I-III lub w świetlicy należy wspieranie nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze;
asystent wykonuje zadania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela, ma wspierać nauczyciela (wychowawcę świetlicy), wykonując swoje zadania wyłącznie pod jego kierunkiem.
asystentowi nie można powierzyć zadań określonych dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym – gdyż asystent nie posiada statusu nauczyciela.
W opisanym przypadku można z w/w osobą - poza już istniejącą umową o pracy w charakterze asystenta nauczyciela - podpisać dodatkową umowę o pracę w charakterze nauczyciela rewalidacji w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wyjaśnienie kto i na jakich zasadach ma zatrudnić nauczyciela j.włoskiego, który wygrał konkurs na dyrektora szkoły w innym mieście niż to w którym jest zatrudniony w przedszkolu? W szkole w której wygrał konkurs obowiązkowy jest jeden j. obcy - angielski.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w szkole samorządowej na etacie może jednocześnie pełnić funkcje dyrektora szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie na umowę z KP z zapisem w umowie o "nienormowamym" czasie pracy. W szkole "stowarzyszeniowej" utworzone jest stanowisko wicedyrektora, który przejmuje obowiązki podczas nieobecności dyrektora. Zaznaczę, że Organy Prowadzące wyraziły zgodę na "podwójne" zatrudnienie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od miesiąca września przedszkole i szkoła zostają połączone w zespół szkół. Do tej pory pracował i w przedszkolu i w szkole katecheta – zatrudniony na dwie oddzielne umowy (misja kanoniczna). Jest on ujęty w arkuszu organizacyjnym obu placówek. Moje pytanie brzmi, jak przekształcić teraz umowę? Czy wystarczy aneks? Czy jeśli należy rozwiązać umowę to na mocy którego artykuł z Karty Nauczyciela?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielce należy się zasiłek na zagospodarowanie, która rozpoczęła pracę jako nauczyciel po raz pierwszy w przedszkolu w 2014 r., ale wcześniej pracowała poza oświatą?
- Poproszę o wzór nagany ustnej i pisemnej dla nauczyciela.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe