Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracowników administracji i obsługi należy sprawdzić przed nawiązaniem stosunku pracy w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, czy też przepis ten dotyczy tylko nauczycieli ?
Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j Dz.U. z 2020 r. poz. 152) przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. Sprawdzenie personaliów osób dopuszczonych do kontaktu z dziećmi nie jest wymagane wobec rodziny małoletniego lub osoby znanej rodzicom małoletniego osobiście i wykonywanej w stosunku do własnych małoletnich dzieci lub małoletnich dzieci znajomych.
Wynika z tego, że każda osoba, która ma mieć kontakt bezpośredni z dziećmi musi być zweryfikowana w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Dotyczy to również pracowników administracji i obsługi w szkole lub przedszkolu.
Bardzo ważne są tzw. przepisy karne zawarte w art. 23 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym. Stanowią one, że podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł ten kto pomimo ciążącym na nim obowiązku nie umieszcza danych w Rejestrze (dotyczy to zgłoszenia faktycznego adresu pobytu lub jego każdorazowej zmiany we właściwej jednostce organizacyjnej Policji lub właściwej osobie kierującej aresztem śledczym, zakładem karnym, zakładem psychiatrycznym, młodzieżowym ośrodkiem wychowawczym lub zakładem poprawczym).
Ponadto kto dopuszcza do pracy lub do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi osobę bez uzyskania informacji z Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym lub wiedząc, że dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaki dokument, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinno otrzymać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na koniec roku szkolnego? Proszę o podanie przepisu i jego interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal powinnam jako dyrektor szkoły przygotować na ten rok szkolny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o komentarz w sprawie metryczek spraw (ewentualnie o przykład).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii:
1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym.
2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,proszę mi pomóc w sprawie wydania zaległego świadectwa.Gdzie mogę znależś podstawę prawną o niemożności wydania świadectwa ukończenia szkoły zawodowej dla młodocianych pracowników w 1980roku. Absolwentka przyniosła po 30. latach protokół egzaminu czeladniczego w zawodzie fryzjer (egzamin zdany w 2012 roku i chce świadectwo ukończenia szkoły w zawodzie fryzjer.Proszę o odpowiedź, sprawa pilna.Dziękuję.
Henryka Sępek- dyrektor ZSZ w Nysie
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe