Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownikowi obsługi zatrudnionemu ponownie u danego pracodawcy od 03.10.2011 (przejście na emeryturę, otrzymał odprawę emerytalną) po likwidacji stanowiska pracy przysługuje odprawa 1 miesięczna (do 2 lat zatrudnienia) czy należy tu sumować okresy zatrudnienia i wówczas ma 10 lat pracy u danego pracodawcy i wypłacić odprawę 3 miesięczną. Pozdrawiam
USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników:
Art. 8. 1. Pracownikowi, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługuje odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat.
Stwierdzenie, że "pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy" oznacza łączny okres zatrudnienia u jednego pracodawcy bez względu na przerwy w zatrudnieniu.
Fakt przejścia w międzyczasie na emeryturę nie wpływa długość zatrudnienia. W mojej opinii pracownik ma prawo do 3-miesięcznej odprawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka naszego oddziału przedszkolnego jest zatrudniona w wymiarze 17/25 na przedszkole i w wymiarze 5/20 jako logopeda w szkole. W poniedziałki rozpoczyna pracę jako nauczyciel w przedszkolu od godziny 7:30 do 9:30 następnie w godzinach od 11:30 do 15:30. W przerwie sprawuje obowiązki logopedy. Czy takie przerwanie pracy jako nauczyciel w oddziale przedszkolnym jest dopuszczalne? Czy czas pracy w przedszkolu powinnam ewidencjonować z przerwą?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka rozpoczęła staż na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie 01.09.2014 - 31.05.2017. Z uwagi na nieobecność spowodowaną urlopem macierzyńskim, rodzicielskim na I dziecko w terminie 01.06.2015 - 09.06.2016 staż przedłużono do dnia 31.05.2018r. Z powodu II ciąży przebywała nieprzerwanie na zwolnieniu lekarskim do dnia porodu w terminie 31.01.2018 - 01.05.2018 (91 dni), a następnie na urlopie rodzicielskim w terminie 02.05.2018-30.04.2019.
Jak należy wyliczyć nieobecność? Czy przekroczy ona 1 rok i 6 m-cy? W jakim trybie powinna dalej realizować awans zawodowy? Czy przerwany staż wydłużyć o nieobecność czy powinna od początku do niego przystąpić? Proszę o odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w pełnym wymiarze na czas nieokreślony musi prosić o zgodę dyrektora na dodatkowe zatrudnienie? Nie jest to umowa o pracę lecz umowa zlecenie (na przeprowadzenie zajęć w określonej liczbie godzin).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację w następującym temacie: czy w przypadku zatrudnienia od 1.09.2018 r. na czas nieokreślony nauczyciela bez stopnia awansu zawodowego jako nauczyciela kontraktowego (pięcioletni staż pracy i znaczący dorobek zawodowy), dyrektor szkoły powinien sporządzić nauczycielowi akt nadania stopnia awansu nauczyciela kontaktowego? Proszę także o informację w jakim terminie nauczyciel ten mógłby zacząć staż na nauczyciela mianowanego.
- Nauczyciel dyplomowany zmienia miejsce zatrudnienia, odchodzi do innej placówki po. Jakie dokumenty powinien otrzymać z dotychczasowej placówki?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe