Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownikowi, z którym rozwiązano umowę, a był uczestnikiem PPK, wydajemy jakieś zaświadczenie potwierdzające ten fakt? Jeśli tak, poproszę o wzór takiego dokumentu.
Każdy nowo zatrudniony pracownik, który jest już uczestnikiem PPK, składa pracodawcy (jeśli jest zatrudniony w kilku miejscach – wybranemu pracodawcy) oświadczenie o zawartych w jego imieniu umowach o prowadzenie PPK.
Po złożeniu takiego oświadczenia pracodawca, za pośrednictwem instytucji finansowej prowadzącej u niego PPK, przetransferuje środki ze wskazanych rachunków na nowy rachunek PPK, utworzony przez instytucję finansową obecnego pracodawcy (pracownik może nie wyrazić zgody na taki transfer).
Z uwagi na powyższe nie ma konieczności wystawiania pracownikowi zaświadczeń dotyczących PPK.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem nauczycielem dyplomowanym. W drodze konkursu zostałam powołana na dyrektora w nowo pobudowanej szkole w tej samej gminie. Proszę o odpowiedz jakie są procedury przeniesienia mnie jako nauczyciela do tej szkoły na podstawie mianowania. Wiem że jest to w kompetencjach organu prowadzącego. Jak prawnie ma to wyglądać?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka biblioteki szkolnej nabyła prawa emerytalne z końcem lutego 2016r. W arkuszu organizacyjnym na rok 2016/2017 organ prowadzący przydzielił 1/2 etatu biblioteki. Nauczycielka nie wyraziła zgody na ograniczenie zatrudnienia. Otrzymała więc wypowiedzenie z pracy z art. 20KN w związku z powyższym przysługuje jej 6 miesięczna odprawa. W miesiącu lipcu 2016r. w/w nauczycielka złożyła pismo do dyrektora szkoły, że w związku z ustaniem jej stosunku pracy w dniu 31.08.2016r. ma zamiar przejść na emeryturę. Mam pytanie: jaką podać podstawę prawną rozwiązania stosunku pracy w świadectwie pracy? Czy odprawy z art. 20 KN i emerytalna łączą się? Jaka jest kolejność wypłacenia tych odpraw? Czy w tej sytuacji pracodawca musi wypłacić odprawę emerytalną? Na dobrą sprawę pracownik po 31.08.2016r. nie jest już zatrudniony w szkole, a dyrektor nie ma wiedzy na temat jej przejścia na emeryturę.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym nauczyciele są zatrudnieni na podstawie Kodeksu pracy. W związku ze zmianami w okresie urlopów macierzyńskich i rodzicielskich pojawiają się pytania: komu przysługuje dodatkowe 9 tygodni urlopu? Czy matka dziecka może wydłużyć okres urlopu o 9 tygodni, czy musi to być już ojciec dziecka? Do kogo należy złożyć wniosek i jakie informacje musi zawierać? Czy jest określony termin złożenia takiego wniosku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Konkurs na dyrektora wygrała nauczycielka innej szkoły (kwalifikacje do w-f). Czy odchodzący dyrektor szkoły musi zatrudnić za porozumieniem stron nową dyrektorkę (fizycznie nie ma dla niej godzin w zatwierdzonym projekcie organizacyjnym, musiałbym zabrać godziny nauczycielowi wychowania fizycznego) czy zawiera z nią kontrakt Urząd Gminy?
- Chciałam zapytać o osobę zatrudnioną na 0,75 wymiaru etatu na stanowisku sprzątaczki. Jest też zatrudniona na osobną umowę o pracę w bibliotece miejskiej. Pani wymaga ode mnie, aby jej czas pracy był skrócony każdego dnia o 45 min. Jak się to ma do jej wymiaru czasu pracy i drugiej umowy? Proszę o podstawę prawną. W jaki sposób do tego wymiaru czasu pracy naliczać urlop dodatkowy dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe