Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkole, do którego trafiło dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym lub wwr musi wypełnić absolutnie wszystkie zalecenia z orzeczenia tj. czy może pominąć (po uzgodnieniu z rodzicem) np. jeden rodzaj terapii? Ponadto czy w sytuacji, gdy nie można na terenie przedszkola odbyć jakiegoś typu terapii, jest możliwość jej realizacji przez inny podmiot - terapia zewnętrzna, za którą przedszkole zapłaci na podstawie np. wystawionej faktury?r
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r.w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2017, poz. 1578), § 5. Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, inne formy wychowania przedszkolnego, (…) zapewniają: realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Brak jest regulacji dających możliwość swobodnego kreowania i dostosowywania zajęć dziecka z orzeczeniem, w sposób odmienny niż to wynika z orzeczenia, nawet za zgodą rodziców. Orzeczenia są wydawane przez podmioty wyspecjalizowane w tym zakresie, które mają za zadanie wydać orzeczenie takiej treści, które będzie zapewniało możliwość kształcenia i dostosowania społecznego dziecka, poprzez realizację zaleceń w nim zawartych. Za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia, odpowiada dyrektor placówki oświatowej (art. 68 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe tj. Dz. U. z 2019, poz. 1148 ze zm.). W sytuacji, gdy brak jest jakiegoś typu terapii rozporządzenie nakłada na dyrektora placówki oświatowej konieczność, np. Zatrudnienia dodatkowych osób. Celu wypełnienia zaleceń wynikających z orzeczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona na zastępstwo za nauczycielkę zatrudnioną na czas nieokreślony a przebywającą na urlopie macierzyńskim, w okresie zatrudnienia na zastępstwo zaszła w ciążę. Nauczycielka przebywająca na urlopie macierzyńskim wraca do pracy 01.09.2019 roku. Zastępująca ją nauczycielka ma termin porodu w pierwszej połowie sierpnia 2019 roku. Czy urlop macierzyński szkoła udziela nauczycielce zatrudnionej na zastępstwo do czasu powrotu z urlopu macierzyńskiego nauczycielki zatrudnionej na czas nieokreślony tj. do 31.08.2019 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli nauczyciel jest zatrudniony w pełnym wymiarze w świetlicy i ma godziny ponadwymiarowe - zajęcia techniki - to z jakiego pensum wypłacamy godziny ponadwymiarowe, z 26 czy 18?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel stażysta zatrudniony w szkole na czas 01.09.2018-31.08.2020 -2 lata może zmienić szkołę od 1.09.2019 i w drugiej szkole kontynuować staż?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy zmienić statut szkoły na nowy – jaka będzie podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe